Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dikke Rijstvogel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Dikke Rijstvogel

Onze Rijstvogel (pop) zit heel dik. Er is geen mannetje bij. Kan het legnood zijn? (zo ja: wat kan ik ertegen doen? Slaolie hebben wij niet, is olijfolie ook goed om op de cloaca te smeren?)
    Matsje <3

Kan iemand antwoorden? Ik ben bang dat ze de ochtend niet haalt
    Matsje <3

Opmerking

olijfolie

olijfolie is ook goed, met lauw, warm water spoelen een paar minuten en dan de olijfolie er zachtjes op masseren. dan de vogel lekker warm wegzetten. als het legnood is !
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik kan het proberen Hopelijk is het legnood en geen ziekte zodat ze weer opknapt...
        Matsje <3

Opmerking

Matsje <3

Opmerking

Denken jullie dat ze het haalt? Volgens mij is het geen legnood, omdat ik nergens een ei kon bespeuren... Ze zit alleen maar dik... Ik denk dat ze coccidiose heeft. Ze heeft nog niet gepoept, maar heeft een sterk vermagerd borstbeen. Ik heb het Gouldje weggehaald (besmetting voorkomen) en ben van plan om naar de dierenarts te gaan morgenochtend (als ze dan nog leeft)
            Matsje <3

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Dank je...
                Matsje <3

Opmerking

goh vervelend zo ineens! jaa het is heel goed om er even mee naar de dierenarts te gaan. er iets goed mis..
                  was er niks afwijkends aan de ontlasting te zien?

Opmerking

Ze heeft nog niet veel gepoept, in dat zand valt dat ook niet erg op. Vandaag gaan we niet naar de dierenarts, mijn ouders zijn immers niet thuis. Ik ga ze vandaag eens goed bestuderen. Misschien gaan we (als we merken dat er echt iets scheelt: groene poep, dik zitten, mager borstbeen,...) morgen naar de dierenarts. Mijn papa wil niet onnodig gaan omdat zo'n bezoek toch wel veel kan gaan kosten...

P.S.: Vandaag zit ze niet meer dik, maar haar borstbeen blijft even mager, en er lag geen ei op de grond (geen legnood dus)
                    Matsje <3

Opmerking

Matsje <3

Opmerking

ik denk dat het ook niet goed voor haar is om met deze temperatuur haar ineens van warm in koud te zetten.. daar kan geen enkele vogel tegen.
                        hou haar nu even binnen, totdat het wat warmer word.

probeer ees te observeren wat voor een symptomen ze nog meer heeft.
                        en kijk anders even naar de buik kleur hoe die is. als er ontlasting is, dit ook even nakijken hoe het er uit ziet..

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rissotto
                          ik denk dat het ook niet goed voor haar is om met deze temperatuur haar ineens van warm in koud te zetten.. daar kan geen enkele vogel tegen.
                          hou haar nu even binnen, totdat het wat warmer word.

probeer ees te observeren wat voor een symptomen ze nog meer heeft.
                          en kijk anders even naar de buik kleur hoe die is. als er ontlasting is, dit ook even nakijken hoe het er uit ziet..
                          Matsje <3

Opmerking

Working...
                          X