Ziet er al mooi uit Joep! Maar even een vraagje. Maak je ook een deur in de buitenvoliere? Het veiligst zou zijn als je dan een sluisje zou kunnen maken. Ik zie vooralsnog geen tekenen dat je dat van plan bent, dus ben benieuwd wat je daarvoor in gedachten had
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verhuizende Rijstvogels
Collapse
X
-
hoi hoi Jobert,
natuurlijk komt er een deurtje is. Maar aangezien ik een weekendje weg was en vervolgens met een bevrijdingsdag moest kampen kon ik m'n juiste hout nog niet halen. Sinds vandaag zit ook het deurtje in het frame. Welliswaar niet met een sluis. Dit omdat mijn terrasje zich niet echt leent om zo'n constructie te maken. Gekozen heb ik om een deurtje van 90cm hoog te makenin het meest rechtse gedeelte.
Ik hoop dat ze overmorgen vroeg in het nachthok vrijgelaten kunnen worden zodat ze mooi heel de dag hebben om het gat en de buitenvoliere te vinden.
Zal ik er bij gaan zitten met een flesje champagne als de eerste buiten piept!
Foto zoals het er nu op dit moment bij staat:
Groet,
Joep
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaarshoi joep
ik heb een rijstvogel pop , die zit al veel telang te broeden, de eitjes zouden al lang moet uitgekomen zijn , ik vermoed dat de eitjes niet bevrucht zijn ,
wat kan ik nu doen, de eitjes uithalen,of de pop zijn gang laten gaan.
Waarschijnlijk zijn andere rijstvogel houders beter op de hoogte van dit euvel.
Groet,
Joep
Opmerking
-
mooi
ziet er mooi uit joep, denk je aan het gaas er voor te maken, voordat je de vogels los laatgroeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaarshoi joep
ik heb een rijstvogel pop , die zit al veel telang te broeden, de eitjes zouden al lang moet uitgekomen zijn , ik vermoed dat de eitjes niet bevrucht zijn ,
wat kan ik nu doen, de eitjes uithalen,of de pop zijn gang laten gaan.
volgens mij als ze allemaal niet bevrucht zijn, kun je ze allemaal weg halen en dan hopen dat ze een nieuw nest stel eieren legt wat wel bevrucht is.
Opmerking
-
Middag allemaal,
zoals gisteren verteld ging vandaag 'het deurtje' open. Het ochtendzonlicht prikte een klein beetje naar binnen en de eerste nieuwsgierigen zaten al snel naar buiten te gluren.
Ondertussen vuldde ik het nacht hok met de andere beestjes (na eerst een te-lange-nagel-controle gedaan te hebben). Na 45m ging de eerste naar buiten. Vreemd genoeg de jongste. Z'n andere jonge maatje ging als tweede en toen was het hek van de dam. Inmiddels is iedereen eens buiten en weer binnen geweest. De stoerderen maakten de tussenstap van het voorzichtig naar binnen huppelen niet eens meer, maar vlogen direct door het gat!
Twee sfeerkiekjes:
Risotto: op je vraag hoe groot de nestkastjes zijn: 12,5 breed, 12,5 diep en 18cm hoog. Allen zijn gevuld met een flinke dot zaagsel en een kokos nestje. (zaagsel ook om de opening tussen vierkant hok en ronde kokos op tu vullen zodat er geen eitjes of babies in kunnen knikkeren.
Groet en iedereen bedankt voor tips etc etc etc.
Joep
p.s. net stiekem nog een roodbruinopaal popje gekocht Kon het niet laten hahaha
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rissottohoelang zit ze al op de eieren? broed de man niet mee?
volgens mij als ze allemaal niet bevrucht zijn, kun je ze allemaal weg halen en dan hopen dat ze een nieuw nest stel eieren legt wat wel bevrucht is.
maar nu heb ik een ander probleem, de pop kijkt me niet meer aan ,lol
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joep
Risotto: op je vraag hoe groot de nestkastjes zijn: 12,5 breed, 12,5 diep en 18cm hoog. Allen zijn gevuld met een flinke dot zaagsel en een kokos nestje. (zaagsel ook om de opening tussen vierkant hok en ronde kokos op tu vullen zodat er geen eitjes of babies in kunnen knikkeren.
ehm ik denk dat de nestkasten te klein zijn. ze horen min. 14x14x14 te zijn voor rijstvogels. ze krijgen aardig grote nesten en ze zijn ook wat grote dan normale tropische vogeltjes.
of zaagsel zo'n goed idee is als bodem voor het nest weet ik niet. in mijn ogen kun je veel beter kokosvezel of hooi gebruiken als ondergrond, en de rijstvogels het nest zelf af laten bouwen met kokosvezel, gras en/of hooi.
verder lijkt het alsof de rijstvogels het erg naar hun zin hebben in hun nieuwe leef omgeving
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.WijlaarsZo ver ik weet broed de man niet mee, ik heb de eitjes maar weggehaald, omdat ik denk zat ze niet bevrucht zijn
maar nu heb ik een ander probleem, de pop kijkt me niet meer aan ,lol
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking