Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Letterlijk een bult eten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Letterlijk een bult eten.

Heb een alario man die zich letterlijk een bult op de rug kan eten heeft iemand dit al eens meegemaakt,kan deze met zijn pop niet zo op rantsoen zetten als de andere omdat de man kan hamsteren en de pop te kort zou komen.
    Bijgevoegde Bestanden

nog een paar foto's.

Moest ff foto's verkleinen,foto waar man aan het gaas hangt is duidelijk de bult te zien.Gebeurt binnen 5 min zodra de bak gevult is.
    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Is het niet de krop die vol zit met eten?
      Make birds not war.

Opmerking

Hallo Rob,

Begrijp ik dat de pop op een nest zit en hij de pop wel voert?

Is dit iets van de laatste tijd of deed de man dit hamsteren al langer?

Alariovinken zijn toch ook een Serinussoort? Ik wist niet dat zulke grote kroppen hadden.

Op zo'n Alariovink moet je zuinig zijn, ik heb al lang vogels maar ik heb nog nooit zo'n vink in levende lijve gezien.

Dat zegt wel wat over de zeldzaamheid.

Succes en groeten.
        Michael.
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Opmerking

dit noemen ze kropbreuk

kan niet echt kwaad ziet er alleen niet uit

frank4

Opmerking

Kan zo'n vogel dan makkelijker vervetten?

Frank4 is het dan mogelijk dat zo'n vogel sneller vet word dan andere vogels.

Opmerking

nee hoor worden er niet vetter door
                na het schijnt komt dit door een hardere stoot(tegen gaas vliegen ofzo)
                hierdoor zou de "ophangingof bevestiging" van de krop losraken.
                waardoor deze nu iets groter word kan geen kwaad vererft zeker niet door

groetjes frank

Opmerking

Ik heb exact dit gehad met een merel die tegen een auto was gevlogen. Ik heb hem opgeraapt en opgeknapt en hij heeft daarna dus ook zo'n dikke nek overgehouden bij eten. Ook bij hem zat het eten in een doorzichtige zak op zijn schouders ipv onder zijn nek. Ik ga dus mee met die kropbreuk en ook die merel die ik had heeft dat gehouden zonder er last van te hebben verder.

Opmerking

Bedankt een gerusstelling.

In ieder geval bedankt was er een beetje bang voor dat het erfelijk kon zijn heb net de pop aan het leggen 2e ei vandaag.Heb een uil op de voliere gehad en deze heeft mij een paar sijsjes gekost die s'nachts tegen het gaas aanvlogen en toen gepakt werden,schijnbaar is de alario ook tegen het gaas gevlogen en heeft zich daarmee beschadigd.Zullen zien of er jongen van komen laat het nog wel horen.

Opmerking

Rantsoen.

Zou graag anders willen maar zet je ze niet op rantsoen sneuvelen er geregeld wat,zou eigenlijk het zaad uit land van herkomst moeten hebben maar daar is ook weinig van bekend.

Opmerking

Nou nee bij mij dus niet meer sinds rantsoen,heb contacten gezocht voor bloedverversen en daar hoorde ik overal hetzelfde verhaal.Vandaar dat er een beetje moeilijk aan te komen is ik heb er de laatste jaren alleen maar bij gekweekt alleen leggen ze soms maar 2 eieren en dat blijkt best wel normaal te zijn voor deze vogels.Het gaat niet zo als met kanarie's dat je altijd 4-5 eieren krijgt.Het sneuvelen was ook een groot probleem bij import deze vervetten toen zeer snel door onkunde met voeren.

Opmerking

Working...
                        X