Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Man stopt niet met treden (zelfs met nog niet uitgevlogen jongen)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Man stopt niet met treden (zelfs met nog niet uitgevlogen jongen)

hallo allemaal,

zoals misschien meerdere wel weten kweek ik met rijstvogels.
    zodra de 1e eieren waren uitgekomen bij een koppeltje ging de man gelijk weer treden, en de pop gelijk weer eieren leggen, deze heb ik weg gehaald en nep eieren voor in de plaats gelegd, maar dit hielp niet. nu zijn de jongen net 2 dagen uitgevlogen en sinds de 1e dag dat de jongen zijn uitgevlogen begon ze nog heftiger met eieren te leggen. als je het nestkastje weg haalt gaat de pop gewoon op de grond weer verder met eieren leggen. nu heb ik de pop verwijderd omdat de man in wat beter in conditie was om de jongen alleen op te voeden. (de pop had tenslotte al 15 eieren gelegd in totaal) de pop had ook weinig aandacht voor de jongen op het moment als ze weer nieuwe eieren had. maar mijn vraag is dus, wat moet ik nu de volgende keer doen als ik ze weer bij elkaar ga zetten en als ze weer eieren blijven leggen? zelfs als ik het nestkastje weghaalt dan stopt.

Oei oei

Duidelijk grote liefde daar! Goed dat je de pop apart hebt gezet, zij kan dan wat bekomen. Eieren leggen, bebroeden en jongen grootbrengen kost ontzettend veel energie voor zo'n pop. Waarom denk je dat ze het afraden om Diamantduiven meer dan 4 keer per broedseizoen te laten kweken? Als de pop terug klaar is om eieren te leggen, zet haar dan terug bij het mannetje en laat het mannetje bij haar tot de eieren uitkomen. Het zwaarste werk is dan al gedaan: broeden. Als tijdens het broeden het mannetje nog altijd treedt (is dat met dt? ), haal dan al tijdens het broeden het mannetje weg. Als de jongen zijn uitgevlogen kun je direct het mannetje er weer bijzetten of de pop weer even laten bekomen.
    Matsje <3

Opmerking

En bij mij is de ruzie nog niet geheel opgelost Ooit gedacht om de jongen met de hand op te kweken Risotto?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Joep
        En bij mij is de ruzie nog niet geheel opgelost Ooit gedacht om de jongen met de hand op te kweken Risotto?
        oowh dat is jammer, denk toch dat het niet klikt tussen de witte pop en de wildkleur man...
        jaa daar heb ik over gedacht, maar de jongen die ik nu heb zijn daar te oud voor al... denk niet dat ze nu voer van mij accepteren, ze zijn ten slotte gewend nu dat de ouders ze voeren.
        misschien ooit een volgend nest, maar dat doe ik alleen denk ik als het echt noodzakelijk is...
        ik vertrouw de ouder vogels toch wat meer kwa opvoeden van de jongen, en vind dat op een of andere manier wat natuurlijker..
        ten slotte is het veel werk wat er in gaat zitten als je de jongen met de hand opvoed.. je bent 18 uur per dag bezig met de jongen, en ze moeten elk 1 a 2 uur gevoerd worden en dit ongeveer een maand lang (als het niet langer is)
        en dat er geen jongen dood gaan is altijd maar de vraag..

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
          Duidelijk grote liefde daar! Goed dat je de pop apart hebt gezet, zij kan dan wat bekomen. Eieren leggen, bebroeden en jongen grootbrengen kost ontzettend veel energie voor zo'n pop. Waarom denk je dat ze het afraden om Diamantduiven meer dan 4 keer per broedseizoen te laten kweken? Als de pop terug klaar is om eieren te leggen, zet haar dan terug bij het mannetje en laat het mannetje bij haar tot de eieren uitkomen. Het zwaarste werk is dan al gedaan: broeden. Als tijdens het broeden het mannetje nog altijd treedt (is dat met dt? ), haal dan al tijdens het broeden het mannetje weg. Als de jongen zijn uitgevlogen kun je direct het mannetje er weer bijzetten of de pop weer even laten bekomen.
          bedankt voor je reactie! jaa je hebt gelijk, ik zal volgende keer dit doen.

nog meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom..

Opmerking

Working...
          X