Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestkast voor binsenastrildes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nestkast voor binsenastrildes

Ik ben in het bezit van v. Keulen broedkooien met de daarbij behorende nestkasten, één gesloten voor bijvoorbeeld gouldamadinen en één open
    voor kanaries.
    Een mogelijkheid om een ander type nestkast te gebruiken is er bij deze
    kooien niet.

Welke van de twee moet ik gebruiken voor binsenastrildes en wat
    kan ik nog meer doen om deze vogels (nu 1,5 jaar oud) aan het broeden te krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Vr.gr.

Piet

Beiden kunnen. Is meer afhankelijk van de individuele voorkeur van de vogels.
    Weet je waar ze zelf in geboren zijn? Dit wil nog wel eens van invloed zijn.

Overigens vertikten ze het bij mij in een broedkooi te broeden.
    Verder moeten ze het gewoon doen met een goed zaadmengsel, eivoer, grit etc.
    en zo nu en dan wat buffalo's. Bij mij was het niet nodig voor de opfok, wederom afhankelijk van hun eigen ervaring.
    Sukses

Opmerking

binsenastrilden

Hallo Pleever bij mij hebben ze al eens gebroed in een vluchtje van80x60x60 lxbxh,ook in de voliere daar hadden ze de voorkeur voor dichte nestkasten.Ze sleepten veel coccosvezel en veertjes in deze kastjes ,met broedkooien heb ik geen ervaring maar het lijkt mij dat als je gekweekte vogels die nog vrij jong zijn ze snel aan de kooien wennen.Het gaat er vaak om of het koppel zich wel moet als dat zo is doen ze het ook wel in jouw kooien groetjes Rob.

Opmerking

Door omstandigheden heb ik mijn binzen dit jaar ook in broedkooien laten kweken (40x40x40) hierin hadden ze de beschikking over een tralienestkastje.
        1 koppel heeft een nest van drie jongen op stok en het andere koppel een nest van 5.
        Groeten,

Arjan

Opmerking

Working...
        X