Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik wil gaan beginnen met tropen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ik wil gaan beginnen met tropen.

ik wil volgend jaar beginnen met tropen.
    daarom wil ik me er nu vast in verdiepen.

Moeten tropen ook verwarmd zitten? want ik heb weleens gehoord dat bijv goulds in een temperatuur van 25 graden moeten leven.

En met welke tropen zou ik het best kunnen beginnen?

tropen

Lees het forum er maar eens op na, er zijn hier mensen die de goulds gewoon in de sneeuw buiten hebben zitten. Zorg in iedergeval dat ze tochtvrij zitten.
    Met welke tropen je het best zou kunnen beginnen, misschien eerst eens met wat goedkopere soorten als de zebravink, japans meeuwtje?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ik ga in ieder geval timor zebravinken doen. daar heb ik al 4 koppels van

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        Lees het forum er maar eens op na, er zijn hier mensen die de goulds gewoon in de sneeuw buiten hebben zitten. Zorg in iedergeval dat ze tochtvrij zitten.
        Daar zou ik toch mee oppassen. Onze goulds hebben de winter niet goed doorstaan, terwijl ze wel een binnenhok hadden met 2 kacheltjes erin (waardoor de temperatuur tussen de 5 en 10 graden bleef) en het volgens de kwekers wel koudbroed goulds waren. Ze zagen er ook helemaal niet gelukkig uit in de winter: veel dik zitten, weinig bewegen. Ze kwamen helemaal niet meer in het buitenhok. Nu de zon weer schijnt, zit de man lekker veel buiten en weer strak in de veren (het popje heeft de winter helaas niet overleefd).

Japanse meeuwtjes zijn inderdaad heel erg leuk!

Opmerking

Mijn vogels zitten s winters in het nachthok op 15-20 graden. En dan let ik er ook elke avond op dat ze allemaal binnen zitten, als dat niet zo is doe ik ze zelf naar binnen. Nu zijn ze er aan gewend en gaan ze standaard naar binnen als het donker begint te worden.
          Dan overleven ze de koude periode in ieder geval.

Om te beginnen met zebravinken is leuk, let er alleen wel op dat ze over het algemeen andere nesten kapot maken.

Ik vind zelf spitsstaartamadines ook sterke makkelijke vogels om mee te beginnen, en niet te duur.

Opmerking

Als je de zebravinken een beetje zat bent en je wilt over op iets moeilijkers kun je zoals al aangegeven was overgaan op gordelgrasvinken en spitsstaarten. Dan komen de soorten zoals binsen, diamantvinken, driekleurpapegaaiamadine, roodkoppapegaaiamadine, goulds enz. Hierna is er zelfs de mogelijkheid om over te gaan op de dure soorten zoals blauwfazantjes en granaatastrildes. Ik zou naast je zebravinken ook beginnen met spitsstaarten en misschien 1 of 2 koppeltjes binsen.
            Mvg. Emiel

Opmerking

Ik vind de spitsstaarten nogal moeilijk.Wat betreft koud.Ze gaan gauw bol zitten als ze koud hebben.Ik vind wel de binzenastrilde wel veel sterker.Bij mijn zatten ze in de kou ook gewoon buiten zonder bol te zitten.De goulds haden wel last van de kou.
              Om te beginnen is de zebravink en de japanse meeuw de makkelijkste.Daarna als je meer erwaaring heb kun je misschien met de binzenastrilde proberen.Of welke vogeltjes je leuk vind.
              De goulds zijn prachtige kleurrijke vogeltjes maar niet zo makkelijk als een zebra of meeuw.De binzen zijn ook prachtige en levendige vogels,iets makkelijker dan de goulds.Maar dit is mijn mening en smaken verschillen.
              Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

normale zebravinken doe ik zoiezo niet. ik heb ong 8 jaar zebravinken gehad.
                als ik alles hier zo lees denk ik dat gordelgrasvinken ook wel iets voor mij is

Opmerking

Dat zijn ook zeker leuke vogels
                  Maar hou er dan wel rekening mee dat gordelgrasvinken over het algemeen niet echt sociale vogeltjes zijn.

Opmerking

Geen sociale vogels?? Mijn ervaring is dat ze het liefst in zo'n groot mogelijke groep bij elkaar zitten.....
                    Mvg. Emiel

Opmerking

Oke

Ik heb ze een paar jaar gehad, bij mij was dat dus absoluut niet het geval. Als ik meerdere koppels had ging het meteen fout.

Opmerking

zou spitstaarten beter zijn?

Opmerking

Ik heb nu nog wel 1 koppel spitsstaarten, dat gaat bij mij prima.
                          Maar dat kan heel verschillend zijn zoals je leest misschien gaat het bij iemand anders wel fout met de spitsstaarten.
                          Bij mij ging het met de gordelgrasvinken absoluut niet goed, maar bij anderen weer wel. Dat is toch altijd afwachten.

Opmerking

Goulds hebben geen 25 graden nodig hoor ? Ze houden van een warme temperatuur. Dat is ook de reden waarom mijn 2 paartjes niet vaak naar buiten komen. Slecht weer tegenwoordig
                            Groetjes Benjamin!

Opmerking

Sinds vorige week voer ik ze weer in het buitengedeelte.
                              Hierdoor komen ze weer meer naar buiten. Vanaf half mei gaan de nestkastjes ook allemaal naar buiten, dan zitten ze bijna niet meer binnen

Opmerking

Working...
                              X