Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken GOULDAMANDINNEN

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kweken GOULDAMANDINNEN

Goede dag leden,

graag had ik info gewenst over de goulds.
    IK heb twee goulds gekregen verleden jaar.
    Ben mij al geen informeren in de winkel maar de info blijft altijd zo vaag.

Ik zou ze graag laten kweken, maar weet niet goed hoe er mee te beginnen.
    Ik ben mij zo een nachtkastje gaan halen. Wat is er nu juist belangrijk dat de vogeltjes zich goed voelen om te kweken?

Ik ben mij van die pinkies "witte wormpjes" gaan halen die in de diepvriezer zitten, maar ik vind dat ze deze precies liever op de grond gooien dan opeten.

Weten jullie tips want alles is welkom.

Het mannetje springt op en neer en het vrouwtje haar bekje is zwart, dat is dus goed om te kweken, of vergis ik mij?

Hopelijk willen jullie mij helpen...
    Bijgevoegde Bestanden

Zo te zin zitten je vogeltjes binnen .Ik kweek in broedkooien en in de voliere.In de voliere kweken de vogels nog niet.De vogels in de broedkooien zitten verwarmd en op 14 uur licht.
    Ten eerste moet je zorgen dat de vogels goede conditie hebben.Geef ze eivoer,gekiemde zaad,badwater en mineralen.Ik geef ze ook af en toe wat buffalowormpjes.De snavel van de pop moet donker grijs zijn,bijna zwart.Als de man goed springt en de pop zijn kop en staart schud dan acsepteert ze de man.Ik doe ook altijd wat nestmateriaal in de broedkastje en de rest moeten de vogels zelf doen.Zet ook nestmateriaal in de kooi.Geef niet te veel dierlijke eiwiten want anders gooien de vogels de jongen uit het nest.Het hoef niet maar gebeurt wel vaak.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

ik hoop dat ik deze links door mag geven:

lees je hier eens in.

Opmerking

Ik gaf ze een goed tropenmengsel, eivoer, mineralen, oestergrit (kalkbehoefte)
        maagkiezel (voor de vermaling van het zaad in spiermaag) en op zijn tijd eierschalen (van gekookte eieren, ook voor kalk). Ze kregen bij mij nooit buffalo's.
        Als de goulds tegen elkaar aan op stok gaan slapen dan zit het wel goed. Zorg voor voldoende licht en zet ze niet te koud (rond de 15 graden).

En googelen is ook nog een idee!
        Succes.

Opmerking

En rustig wachten, het is per slot van rekening pas maart

Opmerking

Misschien word er binnenshuis gekweekt en dat kan nu al wel!
            Warmkwekers kweken in de wintermaanden en zijn rond deze tijd wel klaar en koudkwekers in het voorjaar.

Opmerking

Ook bij goulds kan elke dag badwater de vogels in de juiste stemming brengen. Dat werkt op het instinct; voldoende vocht betekent in hun natuurlijke omgeving voldoende geschikt voedsel voor de jongen.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

kweek met goulds

ik geef mijn goulds ook nooit buffalo of pinkys of i.d
                als het klikt dan zal de man het nest gaan bouwen en als de pop het nest goed genoeg vindt zal ze pas gaan leggen.
                Zelf doe ik in het nestkastje kokosvezel daar maak ik een begin van nest van en doe er losse kokosvezel in en dit doe ik ook door het gaas zodat ik kan zien dat de man dit het nest in sleept de ene man maakt een enorm bouwwerk de andere maakt zich er snel van af ze zijn dus veel nestmateriaal nodig ,daar om heb geduld, als de vogels leggen nestcontrole doen en na 2de ei niet meer kijken of dat gelegenheid zich voordoet dat beide vogels van nest af zijn zodat je kunt zien hoeveel eieren er zijn en hoeveel er bevrucht zijn.
                de zitstok kun je het beste zo vlak mogelijk bij de nestopening plaatsen omdat de vogels via de stok het nest in gaan is deze mogelijkheid er niet dan gaan ze niet het blok in (jammer genoeg uit eigen ervaring) ,in het blok dat je gekocht hebt dus onder het verhoogde gedeelte .
                vogelgroet arjan en suc6 met de kweek

Opmerking

stokje

ik dacht dat er bij die nestkastjes altijd een stokje onder het invlieggat zat. ik heb er tenminste wel gehad waar een stokje onder zat. dit is een foto van toen ik nog een gezelsschap voliere had. je kan het stokje nog net zien. bij mij gingen de bandvinken er altijd in broeden.
                  Bijgevoegde Bestanden
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

stopje

ton
                    dat klopt idd bij een blok voor de goulds zit normaal gesproken ook een stokje onder de opening maar het blokje van lenny betreft een blokje met een zogenoemde etage dus je kunt hier de stok onder het blok maken zelf heb ik deze blokken ook niet ik heb in mijn blokken onder de opening in het blok een balkje geplaatst zodat de vogels niet direkt op de eieren komen in principe komt het dus op het zelfde neer als het gebruikte blok .
                    en tot mijn tevredenheid zitten de gele goulds met 4 jongen en de blauwe met 2 jongen en alle eieren zijn nog niet eens uitgekomen
                    maar jongen in het blok betekent nog niet op stok en zelfstandig.
                    vogelgroet arjan

Opmerking

Working...
                    X