Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Moeilijke

Ik heb gisteren een prachtige koppel blauwe goulds aangeschaft.Uit de dierenwinkel Ik weet het.Het is stom van mijn maar ze zijn zo mooi dat ik niet kon laten liggen.Met de man is niks aan de hand.Zit perfect uit en mooi.Maar ik zag dat de pop veel op de stok zat met de buik.Ik weet niet hoe ik het goed moet zeggen.Ik heb de vogeltje goed bekeken en verder is niks aan de hand.Niet mager,geen donkere buik of zo,geen diarree.Du ik zat haar te kijken en toen zag ik dat haar met een poot de stok vasthoud.De andere poot zit gewoon los op de stok.Kijk naar de foto.Wat moet ik doen met haar?Moet ik naar de DA?Of ff afwachten?

Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Volgens mij is het geen pop.
    Wat de oorzaak van het zitten kan zijn?? Sommige doen uit gemak. Met de poten is het goed??

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door goulds75
      Ik heb gisteren een prachtige koppel blauwe goulds aangeschaft.Uit de dierenwinkel Ik weet het.Het is stom van mijn maar ze zijn zo mooi dat ik niet kon laten liggen.Met de man is niks aan de hand.Zit perfect uit en mooi.Maar ik zag dat de pop veel op de stok zat met de buik.Ik weet niet hoe ik het goed moet zeggen.Ik heb de vogeltje goed bekeken en verder is niks aan de hand.Niet mager,geen donkere buik of zo,geen diarree.Du ik zat haar te kijken en toen zag ik dat haar met een poot de stok vasthoud.De andere poot zit gewoon los op de stok.Kijk naar de foto.Wat moet ik doen met haar?Moet ik naar de DA?Of ff afwachten?

Toen ik de afbeelding wat uitvergrootte zag ik meen ik aan het rechterpootje
      het ringetje,dat waarschijnlijk te strak zit en waardoor de bloedsomloop gestremd wordt. Dit ringertje moet je verwijderen.
      Als je hetzelf niet kan dan even naar de dierenarts.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Een vogel die je net gekocht hebt in de winkel kun je ook gewoon terugbrengen. Dit euvel was al aanwezig, dus de winkel moet je geld teruggeven.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Het is in ieder geval (voor wat ik kan zien op de foto) een man.
          Het lijkt mij dat de vogel last heeft van zn poot, waarschijnlijk gebroken/gekneusd. (dit omdat hij wat naar achter staat en volgens mij ook iets naar buiten om hem zo min mogelijk te belasten)
          Aan de ogen te zien heeft de vogel of pijn of dorst. Dus let even op dat hij bij zijn eten en drinken kan.

Teruggaan naar de winkel is denk ik geen optie: want ik ga ervan uit dat de vogel in de winkel niet zo zat (ik zou die dan iig niet meenemen).
          Ook is het niet echt bevorderlijk voor zo'n vogel om er mee te gaan slepen, zelf zou ik nog even een paar dagen aanzien en kijken of hij de poot weer normaal gaat belasten. (had zelf een kanarie die vorige week zijn poot gewoon langs de stok liet hangen en er totaal niets mee kon, vandaag zat hij weer met die poot op stok te hinken)

Opmerking

Oke bedankt.Ik wacht nog een paar dagen af.

Opmerking

Het kan ook zijn dat de vogel niet genoeg grip heeft op de stok. Op de tweede foto lijkt hij zijn poot toch wel goed te gebruiken.
              Haal anders een paar stokken van een boom af en probeer dat eens.
              Groeten,

Arjan

Opmerking

De twede foto is de man en de eerste is de pop.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door goulds75
                  De twede foto is de man en de eerste is de pop.
                  je kunt dat wel vol blijven houden, maar het zijn gewoon twee mannen.
                  je bent gewoon besodemieterd door die dierenwinkel, al dan niet bewust, nog even afgezien van dat fysieke probleem.
                  kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansvdWeerdhof
                    je kunt dat wel vol blijven houden, maar het zijn gewoon twee mannen.
                    je bent gewoon besodemieterd door die dierenwinkel, al dan niet bewust, nog even afgezien van dat fysieke probleem.
                    Ho ho wat een taal ! Het gaat in deze topic juist om het fysieke probleem.
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:

Opmerking

Hij/zij heeft inderdaad een felle kleur boven op de kop, maar als ik het goed zie is dat maar een klein stukje, vergeleken met de man erachter, hij heeft de felle kleur rond zijn hele kop.

Ik vind het een twijfelgevalletje. Als ik moest kiezen zou ik toch zeggen dat het een pop is.

Ik zou inderdaad zoals eerder gezegd kijken of er een ring te strak zit, en anders zou ik het weekend even afwachten. Kijken of het dan beter gaat.

Opmerking

Dat ringetje baart mij toch de grootste zorgen. Het gaat hier wel om de gezondheid van de vogel man of pop doet niet ter zake. Je kan daar niet mee wachten. Als dat knelt sterft het pootje af.
                        Vr.groeten van
                        Antoni

homepage:

Opmerking

idd 2 mannen!
                          Fellere kleur van de man achteraan komt doordat deze witborst is en andere paars-/lilaborst en vaak donkerder kopkleur heeft dan de witborst.

Als de vogels verkocht zijn alszijnde een koppel, gewoon terug naar de winkel en geld terug, ook omdat die ene niet erg fit lijkt!

Opmerking

Hallo,
                            ik ben het met Hans eens dat je 2 mannen hebt een witborst en een paarsborst dat kun je zien aan de fel gekleurde blauwe band rond het kopje.
                            m.vr.gr. Harry
                            m.vr.gr. Harry

Opmerking

Idd 2 mannen Ik zag hem de lilaborst zingen vandaag.
                              Ik heb de pootje op nieuw bekeken en zie ik niks vreemds aan.Behalfe dat hij de stok niet vastpakt.Op de betrefende poot heeft hij geen ring.Verder de ringen ziten goed los.Ik denk dat de pootje is gekneuzd of zo bij het vangen misschien.Verder eet en drinkt hij goed.Vandaag was hij al aan het zingen en ook een badje genomen.

Opmerking

Working...
                              X