Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
men spitsstaartamandine heeft net een legnood ze heeft juis het ei kwijt een windei ze zit nu dik het windei is kapot, komt er nog een schaal uit en wat moet ik nu doen? hij zit dik onder een lamp met slaolie op hem wat moet ik doen?
Ik had gisteren procies het zelfde gehad met mijn pitstaart.Gewoon warm zetten en dan komt het goed.Gister zat ze op de bodem van de broedkooi.Ik dacht dat ze dood ging.Ik heb haar warm gezett en vandaag is ze weer vrolijk aan het springen en doen.Ik heb een opgedrogde ei op de bodem van de voliere gevonden.
Geef ze ook vitaminedruppels in de water en veel maagkiezel/mineralen.En gekookte eierchaal tusen de eivoer.
Succes.
Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.
ik heb tijdens het redden te veel slaolie op haar gedaan en ze is hier helemaal mee bedekt, wat moet ik doen? ze wil maar niet opdrogen?, het is toch een ei met schaal
Een windei is een ei met een zachte schaal.
Je kan proberen met lauw water de vogeltje schoonmaken en goed afdrogen met een zachte handoekje of keukenpapier darnaa onder een warme lamp zetten.
Let op.Als ze opgeknapt is moet je de temperatuur langzaam naar beneden brengen.Niet gelijk buiten zetten.
Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.
Zorg ook voor een klein bakje met water en voer op de bodem van de kooi. De meeste vogels met legnood gaan dood omdat ze niet bij het voer en water kunnen komen en daardoor snel verslappen.
Opmerking