Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spitstaartamadine paart met rijstvogel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Spitstaartamadine paart met rijstvogel

Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het zag, maar inmiddels heb ik het meerdere keren zien gebeuren. Een spitstaartamadine paart met een grijze rijstvogel haha, wie heeft dit vaker gezien of meegemaakt en kan hier ook werkelijk iets uit voortkomen?

Ik denk dat je er wel jongen uit kunt krijgen maar die jongen zijn niet vruchtbaar.
    Mvg. Emiel

Opmerking

EARK5, hoe bedoel je niet vruchtbaar? graag meer uitleg.

thanks

Opmerking

dat levert erg mooie bastaarden op

doen het goed op de TT ook

frank4

Opmerking

hallo,

idd ik heb daar ook nog jongen van gehad,maar om er dan erna zelf iets mee te doen...
          is wel uitstekend voor TT zoals frank ook zegt.

Opmerking

Ik zal niet weten wat zal hier van uitkomen maar ik heb het gelezen ergens dat vaak bastarden onvruchtbaar zijn.Vraag me niet waarom.
            Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Met dat onvruchtbaar bedoel ik dat de bastaarden niet voor nakomelingen kunnen zorgen. Je krijgt wel vaak de mooiste creaties uit zulke paringen.

Kijk maar is naar deze pagina, hier zie je allemaal bastaarden van exoten.
              Mvg. Emiel

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door EARK5
                Met dat onvruchtbaar bedoel ik dat de bastaarden niet voor nakomelingen kunnen zorgen. Je krijgt wel vaak de mooiste creaties uit zulke paringen.

Kijk maar is naar deze pagina, hier zie je allemaal bastaarden van exoten.
                http://www.goudengids-shopping.be/ca...&did=180&lng=0
                Maar hoe komt het nou dat zulke vogels onvruchtbaar zijn? Wie kan dat uitleggen?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gouldkweker
                  Maar hoe komt het nou dat zulke vogels onvruchtbaar zijn? Wie kan dat uitleggen?
                  Ik heb het even opgezocht, want volgens mij werkt het precies zo als bij een muilezel (kruising tussen een paard en een ezel). Die is namelijk ook (bijna) altijd onvruchtbaar. Dit komt omdat het aantal chromosomen van een paard en een ezel ongelijk zijn (een paard heeft er 62 en een ezel 64 ofzo). Waarschijnlijk verschilt het aantal chromosomen per soort vogeltje ook, waardoor deze onvruchtbaar worden... soms wel zonde trouwens..

Opmerking

Working...
                  X