Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwartkopgroenling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zwartkopgroenling

Goeiedag

Ik had even een vraagje wie weet of je ook een man van de zwartkopgroenling met 2 poppen in een grote vlucht kan houden, ik bedoel dan meer of alle 2 de poppen dan ook gaan kweken zoals je met de europese groenling weleens ziet 1 mannetje met meerdere popjes. en kan dat ook met de chinese groenling?

en moeten deze vogels ook een jaarlijke kuur hebben net zoals de europese?
    wat voor kuur kan ik het beste halen zowieso voor de europese groenling is dat tegen coccidiose? en is dat voldoende kwa kuren?

mvg Dennis

Ik heb ze jaren gehad, het was echt een zeer hecht koppel. Ik weet niet of ze ook met een extra pop blij zullen zijn.

Kuren heb ik nog nooit gedaan, ze zijn oersterk, ze sliepen zomer en winter buiten.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Dag Dennis,

Zwartkopgroenlingen:

koppels zijn zoals ton aangeeft zeer hecht en bij mij werd een 2 de pop genegeerd en had ook altijd onbevruchte eieren.

als de vogels eenmaal op kleur zijn dan zijn het inderdaad zeer sterke vogels, maar ik heb de ervaring dat rond de 7 de week de jongen wel wat zwakker zijn dus net na zelfstandig worden dan zorgen voor een goed rijk voer witte pirella o.i.d dan hebben ze iets extra bij te zetten.

ook bij verplaatsen van oudere vogels altijd goed opletten is mijn ervaring

kuren doe ik niet standaard en vaak alleen de jongen vlak voor de rui als er aanwijzing voor is na bijv. mestonderzoek dus even een mestmonster nemen van de je vogels net na de kweek en je weet meteen of er wat scheelt. zelf kuur ik met baycox maar esb 3 wil ook.

Europese groenlingen heb ik zelf weinig ervaring mee met kuren maar is pas een heel topic over geweest.

ps. de 3 verschillende soorten groenlingen liever niet in 1 voliere houden
      dan krijg je bastaarden en vooral voor de zwartkop en chinese is het van belang om daar geneog zuivere van te houden

mvg

Opmerking

zwartkopgroenling

Oke hier kan ik wel wat mee

allebei bedankt voor jullie reaktie!

mvg Dennis

Opmerking

Working...
        X