Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mozambiquesijsje allang in de rui

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• mozambiquesijsje allang in de rui

hoi
    ik heb een mozambiquesijsje,hij is alleen tijd in de rui??? zo2 maanden al ,hij zit binnen,hij fluit wel ,wat moet ik doen!! !messchien naar buiten als het mooi weer is!!!
    gr hetty

Oorspronkelijk geplaatst door hetty
    hoi
    ik heb een mozambiquesijsje,hij is alleen tijd in de rui??? zo2 maanden al ,hij zit binnen,hij fluit wel ,wat moet ik doen!! !messchien naar buiten als het mooi weer is!!!
    gr hetty
    Twee maanden begint aan de lange kant te worden. Staat de vogel misschien op de tocht? Dan kan hij af en toe in de valse rui vallen. Als hij fluit is hij toch wel in conditie en zal het geen echte rui zijn.

Vr. gr.

Wim

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
      Twee maanden begint aan de lange kant te worden. Staat de vogel misschien op de tocht? Dan kan hij af en toe in de valse rui vallen. Als hij fluit is hij toch wel in conditie en zal het geen echte rui zijn.

Vr. gr.

Wim
      bedankt Wim
      ik denk dat dat de oorzaak is, hij staat messchien tedicht bij de buiten deur,
      ik ga hem een anderen plaats geven .
      groetjes hetty

Opmerking

te veel licht

staat de vogel soms in de huiskamer, of een kamer waar tot s`avonds laat licht brandt ? dan weet de vogel zelf ook niet wanneer hij moet ruien of niet. zet hem dan in een kamer waar alleen overdags licht is, en s`avonds als het donker word, het ook donker in die kamer word. zo kan hij wennen aan het seizoen, en zal je zien dat hij zo door de rui heen is.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Mozambique sijs

Hoj ik ben Tom nieuw op dit forum en had een vraag en weet niet precies of ik dit nu via de juiste weg doe maar anyway: Ik had gisteren een koppel mozambique sijsen gekocht, deze zaten binnen. Vanochtend lagen ze allebeide op hun rug. Zou het kunnen dat ze zijn gestorven door het temperatuur verschil? Mijn nachthok is namelijk niet verwarmd, wel geisoleerd, hopelijk kan iemand me dit vertellen.

Mvg, Tom

Opmerking

Mozambique sijsjes gestorven.

Sorry om dit te horen Tom. Mischien kun je deze vraag het beste stellen door een nieuw onderwerp te beginnen. Je kunt hiervoor de knop links boven op de home page gebruiken. Mischien wat verde inlichtingen verschaffen. Zaten de vogels bij de vorige eigenaar verwarmd of onverwarmd? kooi of grote vlucht? heb je de nieuwe vogels even apart gezet want ze zouden wel voor een paar weekjes in quarantine moeten. Groet Kees, Nieuw Zeeland

Opmerking

dat kan

Oorspronkelijk geplaatst door Mot
              Hoj ik ben Tom nieuw op dit forum en had een vraag en weet niet precies of ik dit nu via de juiste weg doe maar anyway: Ik had gisteren een koppel mozambique sijsen gekocht, deze zaten binnen. Vanochtend lagen ze allebeide op hun rug. Zou het kunnen dat ze zijn gestorven door het temperatuur verschil? Mijn nachthok is namelijk niet verwarmd, wel geisoleerd, hopelijk kan iemand me dit vertellen.

Mvg, Tom

dat kan door de temperatuursverschil ja, als ze altijd gewend zijn binnen op zo een 20 graden, en ze gaan in 1 keer naar een graadje of 2- 3 buiten, dan kan dat ja. de nachten kunnen nog goed koud zijn. daarom is het belangrijk, dat je aan de verkoper vraagt, hoe ze bij hem zaten, wat voor voer geef je ze, krijgen ze iets speciaals en vraag zo maar door. erg jammer voor jou en de vogels.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
              X