Mededeling

Collapse
No announcement yet.

luchtpijpmijt en jongen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• luchtpijpmijt en jongen!

Wie kan me helpen?

Ik heb een baardsijs man die luchtpijpmijt heeft/had. Echter, de vogels hebben net twee dagen jongen!
    Vanmorgen heb ik de man uit de broedkooi gehaald en een druppel anti luchtpijpmijt van bogena in zijn nek gedruppeld. Hij zit er vanavond weer kwiek bij. Kan ik de man weer bij de pop en jongen zetten (jongen zijn twee dagen oud). De eetlust van de man is namelijk niet minder geworden. Of is het slimmer de man apart te houden. De pop heeft tot nu toe geen last van de mijt. PS dit is de eerste keer dat ik last heb van mijten. kooien hou ik altijd goed schoon. waarom heb ik nu last van deze mijt.

Wie heeft antwoorden?

wie weet

Hoe weet u dat uw baardsijsman last had of heeft van luchtpijpmijt?

Groet,

Rob.

ps. zoek ook eens in de zoekfunctie naar "luchtpijpmijt"

Opmerking

Als je antiluchtpijpmijt van bogena gebruikt, moet je alle vogels in de voliere of kooi behandelen.

Opmerking

Hoi Rob,

Ik ben afgegaan op de symptonen die hij vertoont. Piepende geluiden, snavel langs stok, en niesbewegingen en slaan met kop. Ik heb gisteren een druppel anti luchtpijpmijt gegeven, en nu is ie weer bijna als vanouds. De pop heeft geen klachten tot zover en de jongen doen het nog goed.

Ze zitten bij mij in een broedkooi binnen op dit moment. Als de jongen groot zijn behandel ik ook de rest met het spul.

Ik vroeg me alleen af of het problemen voor de jongen zou geven. So far so good.

Opmerking

Working...
        X