Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mozambique sijs ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• mozambique sijs ?

hallo ik ben in het bezit gekomen van een koppel mozambique sijzen. Ze zien er echter heel anders uit dan mijn eigen normale mozambique sijzen. Ze zijn duidelijk forser en de man heeft de zwarte keelstrepen ook duidelijk doorlopend onder snavel, hij krijgt zo een duidelijk donkerder masker. Aan de pop zie ik afgezien van het formaat niet veel verschil.
    Ik denk dat ik mogelijk met een ondersoort te maken heb, Wie kan me helpen
    mvgCees

Zoek

Via de zoekfunctie kwam ik (onder anderen) hier terecht. Misschien heb je er wat aan?

Groet,

Rob.

Opmerking

hoi, kan u misschien een foto plaatsen, serinus zal u waarschijnlijk verder kunnen helpen.Zoals u kunt zien op de essb-website( european society serinus breeders) zijn er inderdaad tal van ondersoorten.Er zijn tevens ondersoorten waarbij de pop geen kralenketting heeft.Zonder foto wordt dit wel moeilijk.

Opmerking

mozambique sijs

Oorspronkelijk geplaatst door ted
        hoi, kan u misschien een foto plaatsen, serinus zal u waarschijnlijk verder kunnen helpen.Zoals u kunt zien op de essb-website( european society serinus breeders) zijn er inderdaad tal van ondersoorten.Er zijn tevens ondersoorten waarbij de pop geen kralenketting heeft.Zonder foto wordt dit wel moeilijk.
        Ik ga morgen proberen een foto van de vogel te maken ik kan hem dan gelijk opmeten

mvg. Cees

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Cees van Rijn
          hallo ik ben in het bezit gekomen van een koppel mozambique sijzen. Ze zien er echter heel anders uit dan mijn eigen normale mozambique sijzen. Ze zijn duidelijk forser en de man heeft de zwarte keelstrepen ook duidelijk doorlopend onder snavel, hij krijgt zo een duidelijk donkerder masker. Aan de pop zie ik afgezien van het formaat niet veel verschil.
          Ik denk dat ik mogelijk met een ondersoort te maken heb, Wie kan me helpen
          mvgCees
          Ik heb foto's van de vogel staan in het fotoalbum onder mijn naam ik weet niet hoe ik de foto's bij het bericht kan krijgen.

Opmerking

Hallo,

Nou Cees, ik kan er geen naam op plakken.....
            Wat ik zie op je foto's is dat deze (waarschijnlijk) man grijze kopbevedering heeft.
            Daarmee kun je de ondersoort Serinus mozambicus barbatus uitsluiten.
            Serinus mozambicus granti
            Aan de pop zie ik afgezien van het formaat niet veel verschil.
            The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
              Hallo,

Nou Cees, ik kan er geen naam op plakken.....
              Wat ik zie op je foto's is dat deze (waarschijnlijk) man grijze kopbevedering heeft.
              Daarmee kun je de ondersoort Serinus mozambicus barbatus uitsluiten.
              Serinus mozambicus granti
              Ik heb ze pas enkele weken, een kennis van me had ze zitten ze zijn niet geringd. Hij wilde ze al eerder wegdoen, hij had ze zelf ook nog niet zo gek lang, Op het moment dat hij ze zou verkopen, kwam hij tot de ontdekking dat de vogels zaten te broeden. Ze hadden na genoeg geen nest gemaakt. Er is volgens mij 1 jong uitgekomen maar dat werd niet gevoerd. Ik heb ze toen van hem overgenomen en heb ze in een broedkooi gezet. Ik heb de man 1 keer zien treden maar voor derest is er weinig te zien van nestmaken of iets dergelijks
              Ik zal vanmiddag nog proberen een paar foto's te maken van de hele vogels.Ik weet niet of ik het allemaal goed gedaan heb maar de foto's blijken toch te zien te zijn dus ik probeer wel wat.

mvg. Cees

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Cees van Rijn
                Ik heb ze pas enkele weken, een kennis van me had ze zitten ze zijn niet geringd. Hij wilde ze al eerder wegdoen, hij had ze zelf ook nog niet zo gek lang, Op het moment dat hij ze zou verkopen, kwam hij tot de ontdekking dat de vogels zaten te broeden. Ze hadden na genoeg geen nest gemaakt. Er is volgens mij 1 jong uitgekomen maar dat werd niet gevoerd. Ik heb ze toen van hem overgenomen en heb ze in een broedkooi gezet. Ik heb de man 1 keer zien treden maar voor derest is er weinig te zien van nestmaken of iets dergelijks
                Ik zal vanmiddag nog proberen een paar foto's te maken van de hele vogels.Ik weet niet of ik het allemaal goed gedaan heb maar de foto's blijken toch te zien te zijn dus ik probeer wel wat.

mvg. Cees
                Ik heb de vogels even uitgevangen en in een TT kooi gefotografeerd, misschien word het nu duidelijker.
                Mijn foto's staan weer in het fotoalbum onder mijn naam.

mvg. Cees

Opmerking

Opmerking

nest bouwers

wat voor ondersoort het is, daar heb ik geen kaas van gegeten. wel heb ik een paar jaar mozambiquesijzen gehad en er ook jongen van gekregen. bij mij zaten ze in de gezelsschap voliere, en voor ik het in de gaten had waren er jongen, ze hadden de eitjes gelegd in een nagenoeg kaal metalen korfje. het zijn niet zo van die nestbouwers denk ik. wel leuke en mooie vogels om te hebben in je voliere. op de foto zie je het nestje met daarin 2 jonge mozambiquejes
                    Bijgevoegde Bestanden
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hallo,

Ton;
                      het zijn niet zo van die nestbouwers denk ik.

Opmerking

met de soort kan ik niet helpen maar dat het zo geen nestbouwers zijn is bij mij toch anders, maken echt mooi nest.

Opmerking

Ton heeft deels gelijk, van mijn 4 koppels zijn er 2 die mooie nestjes maken en 2 die veel slepen en trekken, maar daarna de eieren in een leeg cocosnestje leggen.

Groeten Michael.
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

verrast

ik was echt verrast toen ik de eitjes in mijn nestje toen zag liggen, niets gezien van nestbouw of wat ook. maar dat is mijn ervaring ermee, je ziet wel dat er toch ook mooie nestjes gebouwd worden. zoals bij Michael.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

heb ook een vraag.heb sinds 2 jaar bij mn edelzanger man een mazombiqe sijs pop zitten momenteel met nest van 4 jongen 1week oud.
                              Nu heb ik eindelijk iemand gevonden die mijn edelzanger graag wil ruilen tegen een mozambiqe sijs man.Zou het een probleem zijn als ik de edelzanger uit-vang en de andere man erbij zet,de voliere is 10meter bij 2 x2m
                              garoeten theo

Opmerking

Working...
                              X