Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe moet dat nou verder in de toekomst?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hallo,

onze vogels is nu een week binnen kun je dit nog merken op je site qua aanmeldingen.
    Ja leuk stukje,
    ik neem dat maar als een compliment.
    en
    maar die naam he, ESSB, 't lijkt wel veel op ESB... zal wel toeval zijn
    toe leg eens uit; want dat snap ik niet zo 1-2-3.

Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Natuurlijk was dat een compliment en ik hoop ook van harte dat er veel kwekers zich aanmelden, ik vind het een zeer goed initiatief, want samenwerken op een zo breed mogelijke basis om ook deze soorten voor de liefhebberij te behouden is een prima zaak.

Ik heb jullie soorten nu niet meer, maar als ik ze zou hebben zou ik me zeker aansluiten.

Probeer dit initiatief warm te houden bij de bonden, ik weet uit redelijk betrouwbare bron te melden dat de NBvV erg veel waarde hecht aan dit soort initiatieven met het oog op de toekomst, dus ik zou zeggen, hou de contacten warm, want op een regelmatige basis aan de boom schudden gaat zeker resultaat opleveren.
      Misschien zijn ze bij de NBvV wel zo toeschietelijk om jullie als "werkgroep" een stand aan te bieden tijdens de show in Apeldoorn. Als ze jullie initiatief belonen hiermee, dan moet je die mogelijkheid tot promotie van jullie zaak met twee handen aangrijpen en daar nieuwe "leden", in jullie geval "deelnemers" werven, daar komt "iedereen" langs en daar kun je je dus naar buiten toe profileren en presenteren.
      kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Opmerking

www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Aanpassingen kwekers-database: zoeken op soortnaam, kaart van de leden
          goede kwaliteit gedegen
          The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Opmerking

importstop

Ik vind de importstop een dwaze wet.
              Ik probeer edelzangers te kweken, een goed jaar geleden betaalde je daar ongeveer 25 euro voor nu vraagt men al gauw tussen de 75 en 100 euro.
              Waarom vind ik de importstop dom, omdat het juist nu lucratief is om vogels te smokkelen en dat gebeurt.
              Ik was pas bij een (handelaar) en die had wel 50 helenafazantjes zitten, ik vroeg hoe hij aan zoveel van die vogeltjes kwam.
              Zijn antwoord via polen en tsjechie, hij kon ook aan edelzangers komen die stonden daar ook nog te wachten.
              Bij een ander kon ik edelzangers kopen die gesmokkeld waren via portugal.
              Het moraal van dit vehaal is dat men helemaal geen controle meer heeft over vogelgriep, terwijl als je vroeger vogels kocht moesten ze eerst in carantaine op schiphol.
              Importstop op vogels, voor veel vogels een zegen maar voor andere b.v. de kakatoe uit australie een straf, daar worden er ongeveer 20000 per jaar afgeschoten omdat het een plaag is.
              Ik heb gehoord maar het kan ook een verhaal zijn dat de edelzangers en blauwfazantjes in het land van herkomst vergiftigd worden omdat er zoveel zijn dat ze de gewassen op eten.
              Dus ze kunnen voor veel vogels de import stop opheffen, dan is er nog controle over en blijft onze hobby ook nog betaalbaar.

Opmerking

Is er namens de NBVV of een andere (Europese) vogelbond wel eens contact gezocht met de Europese partijen?

Opmerking

europese society

IK heb me ook reeds op deze site ingeschreven.
                  Maar zoals iemand al aan gaf kan de taal een probleem op leveren.
                  Mijn talenknobbel was nooit groot, dus vind ik het jammer dat het in het engels moet.

Opmerking

Hoezo in het Engels?

Opmerking

Engels

Als je op het forum wil wel Koen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door imezilstra
                        Als je op het forum wil wel Koen
                        Hallo Ime,
                        waar haal je dat vandaan?
                        Je kunt gewoon in het nederlands posten,kijk dat je reacties dan beperkt blijven tot de nederlandse en belgische bezoekers dat is jammer maar je kunt ook iemand vragen het laten te vertalen als je over de grens wilt.
                        Je kunt bij mij altijd terecht voor duits en engels,geen probleem.
                        mvg,
                        Kingfisher
                        Mvg,
                        Kingfisher.

Opmerking

Hallo,Ime Zilstra
                          Importstop op vogels, voor veel vogels een zegen maar voor andere b.v. de kakatoe uit australie een straf, daar worden er ongeveer 20000 per jaar afgeschoten omdat het een plaag is.

ben meerdere malen in down under geweest en heb nog nooit gehoord dat daar de kakatoe wordt doodgeschoten,heb je daar gegevens over of heb je dat van horen zeggen.
                          m.vr.gr. Harry
                          m.vr.gr. Harry

Opmerking

Working...
                          X