Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ik heb even gekeken op kweekrslijst.nl
Nu mag ik mijn zelf niet op de borst slaan, maar ik vind het er niet goed uitzien. Het lijkt me ook niet dat er een database achterzit, dus veel werk voor de maker. Ook plaatst hij het mail adres op de website, veel mensen zullen dat niet fijn vinden, dit ivm spam.
Ik zal even de beren opzoeken in de vorige berichten.
Het up-to-date houden is niet echt een probleem. Hier kan je 2 dingen aan doen.
Elk half jaar een e-mail laten versturen door het systeem, als men niet reageerd dan wordt de ingave verwijderd.
Wat we ook kunnen doen is een knop maken waar men de beheerders kan "waarschuwen" als de opgegeven gegevens niet meer kloppen.
Het niet kunnen inzien zonder je zelf op te geven vind ik een goed idee!
Ik denk als je zoiets doet dat je niet onder elk persoon een aantal soorten moet hangen, maar dat je het omdraait, onder elke soort komen een paar kwekers te hangen.
snappez vous?
Ik begin "de beren" nu te snappen.
Als je succesvol wilt zijn zal je de bonden "mee moeten hebben".
De NBvV is geen probleem, Die wil wel een persbericht plaatsen in "Onze Vogels". Ook de Belgiesche Bond de KBOF zal dit denk ik wel doen.
Even over de cijfers, 800 leden op 80.000 kwekers. We hebben dit forum alleen nog maar bekend gemaakt via 1 mailing, de mailing van de NBvV nieuwsbrief. Daar staan ongeveer 2000 mail adressen in. De rest komt via een banner van VMP (VogelMarktPlaats) op deze website terecht. Dus als we (ik ook natuurlijk) deze website en de nieuwe kweek website beter promoten dan kunnen we het aantal van 800 zeker ophogen.
Op VMP zijn nu bijna 5500 accounts. We kunnen VMP natuurlijk ook gebruiken om reclame te maken voor de nieuwe website, geen probleem. Maar eigenlijk moeten we de bonden mee zien te krijgen. Dus dat wordt een balletje opgooien bij de verschillende bonden.
Maar ik wil eerst graags iets werkends hebben. Dat praat wat makkelijker.
Peter, waarom schrijf je Dennis niet aan (de maker van kwekerslijst.nl). Samenwerken is alom het devies in de vogelsport, misschien kunnen jullie samen wel iets heel moois maken. Hij het enthousiasme en een beetje van "de eer", jij de technische kennis.
Zou een beetje zonde zijn een goed particulier initiatief zonder meer de grond in te boren, toch?
"gezamelijke" bonden.
Anders zou de situatie zich voor kunnen doen dat we over een tijdje met een stuk of drie/vier sites zitten met kwekersinformatie....
Inderdaad een goed plan maar als het onder een noemer komt krijg je een monopolie positie.ben het eens met het gegeven dat versnippering ook niet werkt.
Maar onderlinge konkurentie kan absoluut geen kwaad.
Ger,
Opmerking