Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijstvogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Rijstvogels

ik heb een koppel rijstvogels in een kweek kooi zitten ,wat moet ik nu gaan doen om deze vogels aan het kweken te krijgen ik heb al een nestkast hangen
    en materiaal om een nest te bouwen ,maar moet ik nu nog andere dingen verstrekken of voor bereiden.Man apart van de pop of iets dergelijks.

Theo

Kun je beetje meer vertellen?Hoe veel lichturen,wanneer ben je begonen met de lichturen opvoeren?Weet je zeker dat ze al broedrijp zijn?Hoe oud zijn de vogels?ezv.ezv.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Hoe lang heb je het koppel in de broedkooi zitten?
      Geduld is natuurlijk een schone zaak, maar dat moet je toch hebben.
      Wat je nog wel kan proberen is dagelijks wat eivoer en badwater verstrekken.
      En observeer het koppel. Klikt het koppel en zitten ze veel bij elkaar of klikt het niet en gaan ze elkaar uit de weg. Bij een koppel waar het niet klikt zal je slecht kweken.
      Groeten,

Arjan

Opmerking

de vogels zitten al een week of 5 bij 15 uur licht en zijn al ruim 1 jaar oud ,ze zitten ook regelmatig tegen elkaar aan en zijn ook al bezig met touw slepen naar hun nestkast

Opmerking

misschien moet je gewoon eventjes afwachten nog.
          danst en zingt de man voor de pop? zoja, vliegt ze dan weg? en geef je al eivoer verder?
          als ze al met nestmatriaal slepen misschien komen de eitjes dan ook nog wel, als er de komende 2 weken nog steeds geen eitjes zijn zou ik de 2 vogels eventjes een maandje apart zetten en daarna weer bij elkaar zetten met nestkastje en nestmatriaal etc.

Opmerking

Working...
          X