Mededeling

Collapse
No announcement yet.

niet broeden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• niet broeden

Mvg. Emiel

wachten

misschien wacht ze met broeden tot er meer eitjes zijn ? hoe oud zijn die 3 eitjes ? soms begint een vogel pas met broeden bij het 5 de ei. ik weet niet wanneer binsen dat doen . het feit dat de pop wel eitjes legt, maar niet broed, zal niet met de leeftijd te maken hebben. maar meer denk ik dat ze nog niet in conditie is.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

wordt de pop niet geambeteerd ??

door muizen,luizen,iets anders ??

Opmerking

Ik heb ook binsen gehad en heb de ervaring dat jonge popjes het wel eens laten afweten. Het volgende jaar kan het zomaar goed gaan.
        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Opmerking

Bij mijn hebben ze de eerste keer 6 eitjes gelegdt maar niet gebroed.Nu hadden ze 7 eitjes wel uitbroeden maar niet voeren.En ze zijn van 2007.
          Maar het kan ook dat je pop nog jong is en/of nog niet in broedconditie is.
          Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Deze 3 eitjes waren al 5 dagen oud en een 4e kwam er niet. Het zijn geen luizen. Ik denk zelf nog het meest aan een te jonge pop.
            Mvg. Emiel

Opmerking

http://www.grotode.com

Opmerking

Hoe heb je de binsen gehuisvest? Zitten ze binnen of buiten. Als ze buiten zitten kan het weer nog van invloed zijn. Heb zelf ook een koppel zitten met een pop van 2008, deze heeft ook al een nest gehad. Maar doordat ze buiten zitten is dit (gelukkig) verder niets geworden.
                Groeten,

Arjan

Opmerking

Ze zitten in de schuur op ong. 10-13 graden.
                  Mvg. Emiel

Opmerking

De temperatuur zal dus geen probleem moeten zijn.
                    Hoe zit het met de verlichting. Ze hebben minimaal 14 uur licht per dag nodig.
                    En voor de rest kan je dagelijks water, eivoer en wat wormpjes geven. Zelf heb ik de beste ervaring met buffalows.
                    Groeten,

Arjan

Opmerking

binsen

Beste EARK5, over het algemeen zou het binsenpopje de volwassenheid bereiken bij 1 jaar. Het schijnt dat sommige popjes een zwart streepje boven de snavel krijgen bij broedrijp worden. Verder is bij dit soort vogels het dagelijks kunnen badderen van groot belang. Groet. Adrie Jonkers.

Opmerking

Mvg. Emiel

Opmerking

binsen

Beste EARK5,bij wat dieper graven in wat informatie betreffende de binsen kwam ik tegen, dat het toch wel regelmatig voorkomt dat de popjes pas in hun tweede jaar tot voortplanting overgaan. Gevallen van binsen die pas in hun tweede jaar hun volwassen verenkleed krijgen schijnen ook nogal eens voor te komen. In het wild nestelen de binsen graag in gebieden waar zij direct de beschikking hebben over water. Er wordt zelfs geopperd, dat het oorspronkelijk biezenastrilde zou zijn. Groet. Adrie Jonkers.

Opmerking

Idd.Binzen poppen krijgen donkere streep boven de bovensnavel.Maar dat betekend niet dat ze goede ouders zijn.Mijn binzen van 2007 hebben 7 eieren gelegd.Alles bevrucht.De eieren waren uitgekomen maar niet gevoerd.
                            Dus de nest is verloren.Jammer.Hopelijk volgende keer beter.
                            Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Working...
                            X