Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• goulds

hallo

ik heb een binnen voliere 1,50 br 2,00 h 1m diep ik wil drie koppels goulds aanschaffen kan ik die allemaal bij elkaar in de voliere doen met drie broedkastjes of moet ik de goulds apart in broedkooien doen.
    de een zeg je moet nestschalen gebruiken en de ander zeg half op nestkastjes
    op de grond zetten of ophangen verspreid door de kooi.
    kan iemend mij een beetje uitleg geven groeten samantha

Ik heb juist altijd gehoord dat goulds het liefst in een zo donker mogelijk nestkastje zitten.

Opmerking

Goulds

Gouldamadines zijn holenbroeders. (Gesloten nestkast dus, wel een opening om er in te komen natuurlijk, ha, ha.) Tegelijk zijn het ook kolonievogels. Echter een halfopen nestkast pakken ze ook wel. Die bouwen ze zelf wel dicht met kokosvezel.

Alleen kweken bij elkaar gaat eigenlijk heel goed maar dan kan er ook wel eens een scheve schaats gereden worden als je begrijpt wat ik bedoel. Wil je voor tentoonstellingen kweken, dan kun je beter de vogels per koppel huisvesten en gericht kweken.

Anders weet je op een gegeven moment niet meer wat er in de vogel ingekweekt is.

De nestkasten wel ophangen, op verschillende hoogtes maar niet te laag. En al helemaal niet op de grond. Beter wat extra nestkastje ophangen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Gouldamadines voelen zich vaak erg veilig in zo'n nestkastje:

Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Gouldamadines voelen zich vaak erg veilig in zo'n nestkastje:

Idd.Ik gebruik ook zulke nestkastjes voor de goulds.En het gaat prima.Hang de nestkastjes niet te dicht bij elkaar want de mannetje jaagt de andere vogels weg die te dicht bij het nest komen.
          Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Working...
          X