Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppel blauwe goulds worden kaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• koppel blauwe goulds worden kaal

hallo
    ik heb een koppel blauwe goulds binnen im huis het vrouwtje is
    kaal in haar nek nu begint het mannetje ook een beetje kaal te worden
    kan iemand mij zeggen wat dat is ik heb er een foto bij gedaan
    ik hoop dat iemand mij andwoord kan geven gr ron
    Bijgevoegde Bestanden

Ik zelf heb dit ook gehad met goulds en er was geen parasiet of ander ongedierte aanwezig. Mij werd toen wel duidelijk dat Goulds dit soort dingen minder krijgen als ze in een buitenvoliere zitten of zelfs in het buiten licht. Wat het percies is weet ik niet....maar andere kwekers die buiten kweekten hadden hier bijna nooit last van. Vaak is de kale nek nog maar het begin en hebben ze op een gegeven moment ook een kale kop. Je moet het waarschijnlijk toch zien als een soort rui waar ze doorheen moeten zien te komen alleen hebben ze daglicht nodig om dit a. beter op te vangen en b. doorheen te komen....

Het is wel bekend dat goulds nog wel eens een vitamine te kort hebben, dit zou je ook na kunnen zoeken en natuurlijk kijken of je voer voldoende vitamine bevat die goulds nodig hebben, of misschien dat iemand je hier kan helpen.....
    http://www.grotode.com

Opmerking

Hallo
      heb een aantal goulds gehad die hetzelfde hadden
      het is meestal een schimmelinfectie
      bij dierenartspraktijk zelhem/halle hebben ze daarvoor een goed middel
      heeft bij mijn goulds goed geholpen

gr Bennie

Opmerking

Kalle koppen

Ben het helemaal eens met het verhaal van Yvonne, gewoon naar buiten in de zomer.

Heb zelf ook een pop zitten met een kale keel.

En ik weet niet of je het weet maar blauwe goulds maken zelf geen vitamine A aan.

Dus los kopen en aan het eivoer toevoegen.

Succes met de vogels.

groeten Michael
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

hallo.
          kweek ruim 30 jaar vogels,maar goulds buiten kunnen net zo goed kale koppen krijgen,om de dag vaseline op strijken en dat 14 dagen vol houden dan moeten na 6 weken de veren weer aan het terug komen zijn.
          het is een schimmelinfectie.door het insmeren sluit de vaseline het plekje luchtvrij af zodat de schimmels uitdrogen.
          Van drs.oranje,schijnt ook goede medicijnen op de markt te zijn en zoals bennie al zijn halle /zelhem en tegenwoordig ook in doetinchem en een dierenarts in winterswijk verkopen deze produkten
          m.vr.gr. Harry

Opmerking

Het gaat misschien wat te snel als je onmiddellijk van een schimmelinfectie spreekt.
            Er is al zoveel over kale koppen gesproken en geschreven en nog is er geen uitsluitende oorzaak.
            Schimmel kan inderdaad de oorzaak zijn maar dit hoeft niet zo te zijn.
            In de meeste gevallen verdwijnt dit met de volgende rui. Is bij mij altij zo geweest
            Wat mij wel opvalt is dat het zich (indien het zich voordoet) altijd voordoet tijdens de kweek.
            Ik zie bij jou ook een nestkast hangen dus ik denk dat het probleem daar eerder ligt.
            Het kan van de stress zijn die het kweken met zich meebrengt maar ook kan de man te hevig zijn waardoor de pop haar veren kwijtraakt.
            Afwachten dus, tenzij je een gelige aanslag op het hoofd ziet. Dan komen we terug bij de schimmel.

Opmerking

vitaminen

van de week was ik bij een lezing, en daar werd ook gesproken over kale plekken bij goulds. dat kan een vitamine gebrek zijn. geef je echter je vogels regelmatig: appel, witlof, boerenkool, sinasappel, wortel, broccoli. dan kan ze bijna geen gebrek hebben aan vitaminen. je zou wel vitaminen kunnen toevoegen door bijvoorbeeld het eivoer. zorg er dan wel voor dat het poeder is, wat je toevoegt. een vogel zal er dan zelf de juiste vitaminen uithalen die hij op dat moment nodig heeft. vitaminen die vloeibaar zijn, oplosbaar in water bijvoorbeeld, kan je nooit doseren, en loop je de kans dat de vogels te veel vitaminen binnen krijgen, en dat is niet goed.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Het zal misschien hier niet het geval zijn geweest, maar bij mijn vogel had het een andere oorzaak.
                Ik had een groepje goulds bij elkaar, met daarin een hele dominante man.
                Deze viel een van mijn andere mannen aan en dat is altijd al een stil vogeltje geweest. Die kreeg op een gegeven moment een kale kop.
                Nu heb ik deze weer bij een popje zitten en groeien de veren gelijk weer terug.
                Ik ben er van overtuigd dat die kale kop kwam door dat andere mannetje.
                Het is dus niet altijd een schimmelinfectie.

Opmerking

Working...
                X