Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringen van zilverbekje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ringen van zilverbekje

Hallo,

Misschien dat iemand dit eerder heeft meegemaakt en hoe nu te doen.

Ik heb een pracht nest vol zilverbekjes zeven in totaal. Hiervan zijn er zes al voorzien van ringen maar eentje is nog maar twee dagen terug geboren uit een ei wat ik had laten liggen. Nu is die dus nog te klein om te ringen maar.......ik zelf ben nu best wel angstig om die laatste over een aantal dagen te voorzien van een ring......verstoor ik namelijk hiermee de anderen niet en heb ik straks niet dat de jongen uit het nest vallen...door op te vliegen (ze kunnen nu nog niet vliegen natuurlijk, hiermee bedoel ik dus op te springen etc...)

Heeft iemand dit als eens bij de hand gehad? en wat doe je dan...ga je de gok aan of niet.....????
    http://www.grotode.com

tja dan die gewoon niet ringen
    als ze voor de tentoonstelling zijn tja dan is de laatste meestal kleiner ook
    en voor de voliere maakt het niks uit toch

frank4

Opmerking

Zilverbekjes zijn meestal niet zo moeilijk. Kijk gewoon iedere dag even in het nestje, dan weten ze niet beter.
      Een jong dat er toch uitshipt kun je gewoon weer terugzetten. Bij zilverbekjes gaat dat bijna altijd zonder problemen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Bedankt, Ton, dan ga ik toch nog een poging wagen en ook dat jong nog van een ring voorzien. Inderdaad blijven ze vrij rustig als ik controleer...

Overigens ben ik voornemens ze volgend seizoen met de ringmaat 2,7 te gaan ringen. Ik heb toch het idee dat 2,5 aan de krappe kant is, als hier andere meningen over zijn hoor ik het heel graag. Ik merk op dat na vijf dagen de jongen al vrij grote pootjes hebben vandaar.....maar wie de ervaringen heeft mag het natuurlijk melden....
        http://www.grotode.com

Opmerking

Ik ring mijn zilverbekjes ook altijd met 2,7.
          2,5 is mij ook net iets aan de krappe kant.

Opmerking

Working...
          X