Mededeling
Collapse
No announcement yet.
antiluchtpijpmijt
Collapse
X
-
mee eens
ben het met je eens Robin, ik kuur mijn vogels ook elk jaar tegen wormen, net zoals ik ze kuur tegen coccidiose, 2 x per jaar. de 1 doet het wel preventief, en de ander niet.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Ton bij mij was juist de verwachting,zeker bij deze twee vogels,omdat ze al wat mankeren en in een buitenvoliere zitten en ik nooit kuur ze dus vol wormen zouden zitten bleek dus niet het geval heb ook vogels van 4-5 jaar erbij zitten.En bij een voledig open voliere zou de besmetting toch de hoogste graad hebben,heb daarom mijn twijvels of het zinvol is dat kuren, verder moet iedereen zien wat ze doen.Wat me wel bij sommige kwekers opvalt dat ze meer aan medicijnen uitgeven dan aan hun voedermengsel ik voer over het algemeen veel soorten ook tropenzaad aan mijn europese vogels,gevarieerd en op rantsoen alles moet op zijn bij volgende voederbeurt restafval in kliko en voerbak schoon poetsen en nieuw mengsel erin ,denk dat je dan al een hoop problemen uitsluit vrg Rob.
Opmerking
-
Moxidectin
Greetings. Van moxidectin hebben wij een hoop spul in huis omdat ik hier op mijn hobbyfarm 150 schapen heb(evenals wat ander vee)
Ik heb onderstaande uittreksel er maar even by gepakt. Hier in NZ is moxidectin ook verkrijgbaar als vetdectin of cydectin - zelfde actief ingredient - let wel op dat je de drench voor schapen hebt en niet voor groot vee zoals koeien, dat is een andere samenstelling.
Als de vogels levend voer hebben zoals buffelo's en pinkies is mischien Moxidectin Plus beter omdat dit ook tapewormen aanpakt. Goed luck
Groet, Kees Nieuw Zeeland
"MOXIDECTIN (Vetdectin oral drench or Cydectin oral drench for sheep)
Effective against gizzard worm, roundworm, capillaria, air sac mite, scaly face mite and is considered to be more stable and have a better safety margin than Ivermectin.
Crop dose: Dilute 1:10 with water and administer at 0.2 ml/100 gr of bodyweight once and repeat in two weeks.
In water dose rate: 5 mls per 1 litre of water for 5 days. Repeat in 2 weeks."
Opmerking
-
baycox
ik kuur tegen de coccidiose, mijn vogels met baycox. halen bij de dierenarts, 2 dagen in het water, 5 dagen rust, en dan weer 2 dagen in het water.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Soorten vogels
Greetings. Ik heb Afrikaanse zowel als Australische tropen. Onze inheemse vogels zoals de Tui, Bellbird, Kaka, Kea enz mogen hier niet worden gehouden en worden behalve dan de dieren en vogelparken geen vergunning voor verstrekt. Australische tropen zijn itheemse vogels. Het is toch altijd nog drie uur(over water ha, ha) vliegen naar de Oost kust van Australie.
Opmerking
-
Toch nog even terug komen op kuur.
Had van de dierenarts een kuur voor luchtpijpmijt gekregen zou dat na 14 dagen herhalen en zou na 10 dagen eerst bericht doen hoe het met de vogels was.Nou 10dagen na de eerste behandeling zaten de putter en de goudvink nog iets te happen maar waren veel levendiger dan ervoor,DA adviseerde toch het middel op te halen voor behandeling van de schimmelinfectie dit gedaan en ik zou 1 druppel per dag moeten geven.Het was een stroperig drankje en de vogels hadden toch moeite met slikken maar het leek wel te helpen.Het was dan ook ff schrikken dat na 4 dagen de goudvink s'morgens plots dood lag en de putter het einde van de dag ook niet zou halen.DA wilde graag sectie verrichten op zijn kosten hij kon er altijd wat van leren,heb de vogels gebracht en kreeg 2 dagen later bericht dat het middel ook in de longen terecht was gekomen .Het waren vogels van 4-5 jaar,misschien heb ik het te onvoorzichtig gegeven of waren ze toch al in een te slecht conditie je weet het niet,heb nog gevraagd of het niet dunner kon maar dan zou het niet goed van verhouding zijn.
Opmerking
-
wel ff duidelijk erbij vermelden dat je twee soorten Cydectin hebt 1 voor schapen en 1 voor runderen,degene die geschikt is voor onze vogels is die van de schapen .
ter verduidelijking deze dus niet:
deze dus wel:
Van de Belt Agri Service is dé leverancier voor uw agrarische benodigdheden. Wij leveren vanuit onze vestiging in Donkerbroek direct aan de melkveehouders. Wij bieden een compleet assortiment voor u als veehouder aan. Voor uw agrarische benodigdheden bent u bij ons aan het juiste adres!...
mvg
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking