Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldjong niet uitgevlogen al nieuw legsel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gouldjong niet uitgevlogen al nieuw legsel

gewoon wachten tot ze uitgelegt zijn en dan de eieren allemaal weghalen dan komt het wel goed dan beginnen ze wel weer opnieuw als het jong uitgevlogen is

veel succes
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

Hallo,
      als het jong 3 weken is dan vliegt hij/zij er vandaag of morgen uit dan kun je de eitjes gerust laten liggen de man en de pop zullen om de beurt weer gaan broeden en de jonge vogel wordt wel verder gevoerd met 1 jong gebeurt dat wel vaker als ze zo snel weer eitjes hebben; de eieren nu weggooien en de pop later voor de derde keer laten leggen is zonde van het werk en kracht de pop heeeft gebruikt.
      m.vr.gr. Harry
      m.vr.gr. Harry

Opmerking

Ik heb hier een nest met 1 jonge gouldamadine , nu zie ik dat er inmiddels weer 2 eieren in het nest liggen.
        Moet ik deze laten liggen en uitbroeden of toch weghalen.
        Het jong is 16 dagen.

Famke

Opmerking

hoi Famke,
          gewoon laten liggen het jong wordt gewoon doorgevoerd en over een dag of 5 vliegt die toch uit het nest en wordt dan wel door de man verder gevoed en als het 4 of 5 eitje gelegd is begint de pop wel met het broeden.
          m.vr.gr. Harry

Opmerking

Hallo

Hallo Famke,
            het kan ook zijn dat de eitjes te vuil zijn door uitwerpselen, en dan is het beter de eitjes weg te nemen, ze beginnen dan toch weer vlug met eitjes te leggen. Als de jongen uitgevlogen zijn haal ik het nestkastje voor 14 dagen weg, na 14 dagen haal ik de jongen bij de ouders weg, hang ik het nestkastje terug en beginnen de ouders direct weer met een nieuw legsel, nog nooit heb ik daar problemen mee gehad.
            Groetjes

Opmerking

Hoi ,
              heb je geen kunsteitjes die kun je er ook inleggen en dan na het laatste ei dat gelegd is de gewone eitjes weer terug leggen.
              m.vr.gr. Harry

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
                Hoi ,
                heb je geen kunsteitjes die kun je er ook inleggen en dan na het laatste ei dat gelegd is de gewone eitjes weer terug leggen.
                Hallo,
                ik heb wel kunsteitjes, maar de eitjes zijn helemaal schoon.
                Is het dan nodig ze te verwijderen.
                Famke

Opmerking

Working...
                X