Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Je geeft Paardebloemen, pas hier heftig mee op want deze zijn giftig. Vooral de melksappen. Ik zou dit maar achterwege laten, vooral als er jongen zijn.
Hallo Serinus,
De bladeren van de paardebloem hebben een bloedzuiverende werking,niet alleen voor de vogels maar ook voor de mens.Terwijl de zaden bij de vogels de drift aanwakkeren (bij de mens is dit niet zeker of dit het geval is!)
De melk in de steel van de paardebloem is matig giftig.
Dit staat zo in het onkruidenboekje van Alois van Mingeroet.
Dus als je de paardebloemstelen eraf haalt heb je geen problemen!!
Sorry dat ik me er even mee bemoei!!
Groetjes,Mirjam
ik voer het ook wel maar alleen als ze er zijn zo als nu zijn ze er nog wel nu voer ik ze steeds minder omdat ze er nu steeds minder zijn en als er heel veel van zijn voer ik heel veel van dat soort dingen
(ik zij dat ik stop maar nu ik dat van serinus heb gelezen niet meer )
Hallo Vogelfreak,
Paardebloemen zijn er vanaf het vroege voorjaar tot aan de vorst!!!
Je kunt ze rustig paardebloemen geven hoor maar niet te veel!!en s'-avonds weghalen wat niet opgegeten is dan neem je geen enkel risico.
Maar ik wil even wat vragen:Stel dat ik een zelfgemaakte foto wil plaatsen bij dit antwoord,moet ik dan op die paperclip klikken en kom ik dan bij mijn afbeeldingen terecht en dan bladeren en dan toevoegen????
Groetjes,Mirjam
Opmerking