Mededeling

Collapse
No announcement yet.

evenwichtstoornis? - engels Vertigo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• evenwichtstoornis? - engels Vertigo

Groet vanuit Nieuw Zeeland.
    Ben net door een vriend gebeld die een probleem heeft met zijn Gouldians. De verschijnselen zijn dat de vogels met hun nek draaien en rond vliegen als een "helicopter". de vogels eten goed en hebben een volle krop en vol borstbeen. Als de verschijnselen erger worden zitten de vogels op de vloer in de vlucht en draaien hun nek om. ze vliegen maar 10 tot 20 cm van de vloer voordat ze weer neervallen. In het engels noemen we het vertigo en net in het woordenboek gekeken en wordt vertaald als duizeligheid. alle kennis op prijs gesteld . En oh ja! indien er er nog mensen voorstellen dat we eerst naar de dierenarts zouden moeten...... de enige! vogelarts in NZ is 5 uur rijden. Nz is gespecializeerd op agrarische industrie. dus koeien. weten ze veel van. van vogels echter heeeeeeeeeel weinig. groet kees

Hallo, kijk even op deze website onder ziekte draaihals.
    [url]http://www.voliere.info/dgw/[/
    vr gr Wil

Opmerking

draaihals / hersenvliesontsteking

Hier staat ook een stukje over de ziekte: http://www.gouldzee.nl/index_bestand...ls-ziekte.html

Opmerking

Hier kan je ook wat lezen over de ziekte.
        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

sigpic

Opmerking

Dank U

Prachtig forum. Bedankt voor de snelle reacties en informatie en mensen die bereid zijn hun kennis te delen. Groet, Kees

Opmerking

evenwicht stoornissen

wat ik gelezen heb is dat goulds dit vaak last van kunnen hebben het zou aan teveel eiwitten kunnen liggen dat ze er last van hebben is beslist niet besmettelijk
              helaas heb ik het geprobeerd een vogel apprt toen gezet maar helaas was ik te laat deze tip te hebben gekregen
              misschien een tip voor mensen die er ook last van hebben de andere zaten ook in dezelfde voliere binnen en allemaal geen last van
              hoop een ieder geval het niet meer mee te maken pfffffffff

Opmerking

Working...
              X