Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kapoetsen sijs (roodvoer)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kapoetsen sijs (roodvoer)

ik geef mijn kapoetsen het kant en klare rode eivoer
    nu zie ik dat de ontlasting van de vogels vrij rood is.
    nu is mijn vraag hebben ze nu een teveel aan roodvoer of is het juist goed dat de ontlasting ook rood is.
    ik begin voor het eerst met kapoetsen,en de eerste 3koppels hebben nu het nest klaar.
    mij is vertelt dat ik iets voor de kweek al moet beginnen met roodvoer.
    gr jacob

het kan kloppen dat de ontlasting roodbruin wordt dit was bij mij kanaries ook het geval.

alleen te veel rood is niet goed voor de vogels dan krijg je leverproblemen maar wil je tt vogels kweken en je wil een beetje meekomen dan moet je ze wel veel rood geven.

als jij een standaar rood eivoer geeft en niet het rood zelf toevoegd zoals ik altijd deed dan weet ik niet wat de dosering is maar ik vermoed dat de fabrikant zich wel aan de dosering houdt.

wil je geen tt spelen geef de vogels dan gewoon wat minder rood meng bijvoorbeeld het zelfde eivoer maar dan zonder kleur een op een en geef veel zaden caroteen in zit aan je jonge vogels

mvg

Opmerking

als de ontlasting rood ziet wil het zeggen dat je zeker genoeg geeft

dit komt namelijk door het caroteen dat erin zit de rode kleur

probeer het maar eens met een stukje wortel zit ook veel caroteen in en je zult merken dat de uitwerpselen ook rood kleuren

hou wel de lever in de gaten want te veel is te veel en fataal voor je vogels

Opmerking

Ik zou het roodvoer mengen met gewoon eivoer (doe ik zelf ook) en verder goed groenvoer geven zoals paardebloem, brandnetel en vogelmuur, of natuurlijk een geraspte wortel door het eivoer. Bij mijn vogels geeft dat een hele mooie rode kleur vind ik zelf.
        Als de ontlasting rood is dan denk ik trouwens dat ze heel veel van de kleurstof in het eivoer toch niet opnemen.
        Make birds not war.

Opmerking

Working...
        X