Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gezocht Bandvink kweker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gezocht Bandvink kweker

hallo

ik zoek contact met een bandvinken kweker ik heb namelijk twee koppels en heb er enkele vragen over wie van de kwekers zou me willen helpen neem dan contact met me op bvd

ps allemaal een gezond en een sportief 2009 toegewenst

Oorspronkelijk geplaatst door wdonker
    hallo

ik zoek contact met een bandvinken kweker ik heb namelijk twee koppels en heb er enkele vragen over wie van de kwekers zou me willen helpen neem dan contact met me op bvd

ps allemaal een gezond en een sportief 2009 toegewenst
    Sorrie ik heb dit nog nooit gedaan dus mijn exscuus

maar me vragen zijn ik heb twee koppels bandvinken nu legt er een popje de eitjes op de grond terwijl ze wel in nestkastje komt ze maken ook geen nestje

vraag twee is wat voor nestmatriaal gebruiken bandvinken zelfde als zebravinken bij voorbeeld ik hoop op een antwoord mvg

Opmerking

bandvinken

Dag w donker,

zelf heb ik ook 2 koppels bandvinken zitten in broedkooien van 50x50x50 bij mij worden de bandvinken broedrijp door het opbouwen van het voer

dus naast een goede tropen mengeling geef ik ze steeds meer eivoer en dit eivoer verrijk dan ook nog met wat pinkies en wat buffalowormpjes uit de diepvries ik bouw dit op dus zeg maar eerst 1 x per week dan 2 x dan 3 x etc.

als nestkasten gebruik ik halfopen kastjes maar mijn bandvinken maken zelf eigenlijk geen nest. Ik maak zelf een nestje van cocosvezel en soms bouwen ze zelf nog een klein beetje mee maar meestal niet.

als de vogels zonder meer eieren gaan leggen dan wil dit zeggen dat je voer te rijk is de vogels willen dan gaan kweken dus in de rust periode moet je zorgen dat je voer niet te rijk is dus weinig eivoer en geen insecten

bij mij beginnen de vogels vaak vanzelf in de kastje te broeden en te leggen als ze broedrijp zijn maar ik hang de kastjes er in voordat ik begin met opvoeren.

als er al eieren liggen dan zet ik de nestkast op die plek neer en haal die eieren weg. Vaak word het volgende legsel wel in de kast gelegt en zie je zowel man als pop in het bakje zitten.

mvg

Opmerking

kweker van bandvinken gezocht

goede avond meneer de Graaf

Bedankt voor u bericht mijn koppels zitten ook in broedkooien van Gehu nestkastjes zijn ook van gehu tropennestkastjes
        Zoals ook Winterkoning berichte heb ik ook zelf een nestje gebouwd ik geef ze ook krachtvoer en ook af en toe wat meelwormen niet te veel een paar maar, ik weet eigenlijk heel niet of dat goed is maar ze lusten het graag ze krijgen dat 1 of 2 keer per week misschien zijn ze nog te jong ik heb de kweker al verschillende keren gemaild maar krijg helaas geen antwoord kan ook zijn dat ik ongeduldig ben mvg Wim

ps doet u veel nestmatriaal in nestkastje bedankt alvast voor antwoord

Opmerking

nou zorg dat de bodem bedekt dan leg ik daar een rondje op zodat je soort van kommetje krijgt en en leg meestal ook een bosje als een koepeltje neer zodat ze soort van dakje hebben

mvg

Opmerking

afgelopen seizoen had ik 2 koppels bandvinken waarmee ik kweekte (heb nu nog maar 1 koppel) en beide waren nogal verschillend 1 koppel bouwde wel een nestje liefst in een gesloten nestkastje ...als je er dan in wilde kijken en het klepje open deed moest je eerst voorzichtig wat materiaal opzij doen voor je iets kon zien ...het andere koppel bouwt geen nestje ik stop altijd nestmateriaal in de kastjes en hun halen alles er weer uit en zitten soms zelfs op de kale bodem ...hun gebruiken liever een tralie nestje ..

Als materiaal krijgen ze hier vanalles hooi stro cocosvezel pluimen maar ook gras en andere dingen waar ik van denk dat ze het misschien kunnen gebruiken ..

groetjes natasja

Opmerking

Working...
            X