Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goulds paartje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• goulds paartje

hallo vogel liefhebbers

ik heb gouldamadine. en ik heb een koppeltje bij elkaar in een kweekkooi gezet. alleen soms pikken ze elkaar een beetje dus met de snavels tegen elkaar. betekend dit dat ze elkaar niet aardig vinden of niet?

bryan

Als het goed klikt tussen een paartje dan slapen ze (meestal) dicht tegen elkaar aan op stok!

Opmerking

hallo,
      zoals natuurbroed al zegt als het klikt tussen de vogels dan zitten ze bij het slapen tegen elkaar,het kan ook zijn dat de pop of man nog niet broedrijp zijn
      en dan wil de een wel eens wat opdringerig worden terwijl de ander daar nog geen zin aan heeft,mochten ze echter echt veren gaan plukken of jagen op elkaar dan kun je ze beter scheiden en dan een andere partner erbij plaatsen.

m.vr.gr. Harry
      m.vr.gr. Harry

Opmerking

Ik ben met gebbinkjes helemaal mee eens.Ik heb zelf ook goulds en als ze gaan pikken dan haal ik ze uit elkaar.Je moet opletten dat ze naast elkaar slaapen.Bij mijn is het meestal zo dat als de eene gaat eten roept zachtjes en komt de andere gelijk bij.Dan gaan ze samen eten.Ik heb ze in de schuur in een voeliere en daar kan ik al zien of er paartjes zijn.Als ik zie dat er koppels gevormd zijn dan zet ik ze in de broedkooi en dan nog in de gaten houden of het echt klikt.Ik laat ze altijd zelf hun partner kiezen.Je kan ook proberen 2 of 3 mannen bij een pop zetten.Ik hou niet zo veel van deze metode want bij mijn gebeurt vaak dat de mannen gaan vechten op de pop.
        Je moet wel opletten welke vogel begint met pikken.Als de pop pikt naar de man dan moet je de man weghalen en een andere man bijzetten.Je moet ze wel ff de tijd gewen om te wennen aan elkaar en de nieuwe kooi.
        succes.
        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

ze slapen wel naast elkaar op een stok

Opmerking

hallo ,

dan is het prima dan komt het van zelf goed ,bij goulds moet je nu eenmaal bergen geduld hebben en dan kom je soms nog voor verrassingen te staan.
            sukses. m.vr.gr. harry
            m.vr.gr. Harry

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door goulds75
              Ik laat ze altijd zelf hun partner kiezen.
              Hallo
              hierbij een vraag puur uit nieuwsgierigheid.
              Als je ze hun partner zelf laat kiezen, loop je dan niet de kans dat je verkeerde kleuren bij elkaar krijgt of maakt dat niet uit?
              Zoals je aan mijn avatar kunt zien ben ik een kanarieboer en heb dus geen verstand van goulds. Maar ik ben wel benieuwd naar je reactie.

Groeten John

Opmerking

hallo John.
                als je allemaal wildkleur hebt is dat bijna geen probleem je hebt 3 kopkleuren nl roodkop zwart-en oranjekop en de laatste komt het minst voor in het wild men denkt 1 op de duizend,wat de roodkoppen betreft die moet je niet konstant rkx rk kweken dan verliezen de roodkoppen het zwarte bandje dat rond de rode kop zit bovedien wordt de kopbevedering dan dun ,zk x zk is absoluut geen probleem,zelf kweek ik bijna altijd rk man x zk pop of omgekeerd
                een enkele keer zet ik roodkop op roodkop dit geld natuurlijk ook voor de oranjekop ook reglmatig zwart in kweken.
                m.vr.gr. Harry
                m.vr.gr. Harry

Opmerking

De geelkop in het wild

Zijn er dan nog maar hooguit een stuk of 3 in het wild van die geelkoppen?
                  Ik heb n.l. gelezen dat er nog maar zo'n 2500 gouldamadines in het wild zouden voorkomen. Dan zit ik met 3 al aan de hoge kant.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Hallo Harry,

bedankt voor je tekst en uitleg. Weer wat geleerd

groeten John

Opmerking

Hallo Henk,
                      men weet het niet precies maar het vermoeden bestaat dat er maar echt zo weinig oranje koppen zijn als ik het nog terug kan vinden waar ik dat gelezen heb stel ik je daar van op de hoogte.prettige jaar wisseling.
                      trouwens voor alle trouwe leden van dit forum.
                      m.vr.gr. Harry
                      m.vr.gr. Harry

Opmerking

Working...
                      X