hoi ik ben een beginnent kweker dus weet ik nog niet veel over de vogeltjes dus mijn vraag is wat kan ik het beste voederen als mijn vogeltjes jongen hebben ??? ik hen meerdere soorten zo als bandvinken, diamantvinken, goulds, enz.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ei voeder
Collapse
X
-
Hoi.
Ik geef ze (ook als ze geen jongen hebben) eivoer,trosgierst,tropenzaad en onkruidzaden.Regelmatig gekiemde zaad (als ze jongen hebben de eerste 5 dagen niet),een stukje appel en/of groenten.Af en toe een paar buffalowormpjes of pinky's.En natuurlijk maagkiezel en sepia.Ik meng tussen de maagkiezel ook wat vogelmineralen.
SuccesGeduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.
-
bedankt nu weet ik toch al iets meer
Oorspronkelijk geplaatst door goulds75Hoi.
Ik geef ze (ook als ze geen jongen hebben) eivoer,trosgierst,tropenzaad en onkruidzaden.Regelmatig gekiemde zaad (als ze jongen hebben de eerste 5 dagen niet),een stukje appel en/of groenten.Af en toe een paar buffalowormpjes of pinky's.En natuurlijk maagkiezel en sepia.Ik meng tussen de maagkiezel ook wat vogelmineralen.
Succes
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sharkywaarom geen kiemzaad de eerste dagen Bij mij krijgen ze hier alle dagen kiemzaad in overvloed en mijn jongen groeien als kool van af de eerste dag
. Dit is mijn mening.
Ik weet niet meer waarom maar iemand heeft tegen mijn gezegd dat ik geen kiemzaad moet geven voor de vogels als ze jongen hebben.Dat was een kweker dat weet ik nog.Bij hem heb ik mijn eerste vogels gekocht.Ik geef ze wel gekiemde zaad want ze zijn gek op.Alleen niet de eerste dagen.Daarna elke dag.Bijna elke dag.
Op deze site http://users.skynet.be/woutvgils/artikels/049.htm kun je ook lezen dat Wout van Gils geeft ook in de eerste 5 dagen geen gekiemde zaad.Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking