Oorspronkelijk geplaatst door J-T
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vastpakken vogels in TT kooi nav bericht J-T
Collapse
X
-
Vastpakken vogels in TT kooi nav bericht J-T
M.vr.gr.
Wim van der Linden
http://www.vvvogelvreugd.nl/
Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.Labels: Geen
-
Sorry hoor maar dit heeft nog maar heel erg weinig met dierenliefhebberij te maken vind ik.
Als dit al zo gebeurt, vind ik het een barslechte reclame voor de hobby.Groet Ton,
www.allevogels.nl
-
Ik denk dat J-T gewoon weergeeft hoe in dit geval rijstvogels worden klaargestoomd voor de TT.
Wanneer er nu veel reacties komen op deze manier gaat J-T waarschijnlijk deze informatie niet meer delen met anderen en krijgen we binnen een half jaar weer ergens een ontmoedigde vogelliefhebber die klaagt dat het schandalig is dat niemand hem de kneepjes van het vak wil leren.
De wereldkampioen witte rijstvogels Mondial 2008 doet het min of meer gelijkaardig en elke tt vergapen occasionele bezoekers zich aan het balstgedrag dat zijn vogels vertonen.
Of denkt er iemand dat een toevallige bezoeker liever een schichtige vogel met bebloed voorhoofd in een kooitje wil zien zitten?
Opmerking
-
Hallo J-T
Volgens mij doe je niet zo veel verkeerd. Als ik het zo lees.
Ton is wel eens wat (te) snel met conclusies trekken, aard van het beestje denk ik. Kan evengoed ook zijn mening zijn. Ook geen punt. (nu scoor ik wel minpunten maar goed dat geeft niet.)
Animal heeft meestal zulk soort commentaar hoor. Kan je je beter niet zoveel van aantrekken. (Tenminste dat doe ik niet.)
Ik denk dat hoe meer je met je vogels in de weer bent, hoe beter dat is voor als ze naar een tt gaan.
Radio aan met pratende mensen en af en toe eens wat ander geluid. Wat bezoek in het hok, kooien eens op een andere plek zetten, enz.
Wat met je vogels praten, ze kennen je zo hoor.
Opmerking
-
Ton is wel eens wat (te) snel met conclusies trekken, aard van het beestje denk ik.
Laten we het zo zeggen, het is een manier van met dieren omgaan die mij totaal niet aanspreekt, zo beter?Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Ha, ha, ha, ha.
Ja Ton, zo klinkt/leest het veel beter.
Animal:Maar van sommige hier mag je dat blijkbaar niet hard op zeggen.
Opmerking
-
trainen tt vogels
sinds dit jaar kweek ik weer met kleine duivensoorten,en zoals een ieder weet zijn die toch vij moeilijk rustig te krijgen.
ze komen meestal in een gazen vouw kooi op een tt of je moet grote tropen kooien gebruiken,maarja dat is wel een heel gesleep hoor.
ik heb o,a bij het bouwen van mijn voliere er bij stilgestaan dat hij voor diverse vogels geschikt moet zijn.
nu dan ik kweek alles in ondiepe vluchten dus de vogels kunnen alleen heen en weer vliegen niet van je weg.
na het uitvliegen van alle soorten gaan ze in een meterkooi waar ik elke dag langs moet met de gedachte dat ze dan aan mij wennen.
plastic schermpjes voor de tt kooi gebruik ik al jaren niet meer,gaat er bijv 1 aan de tralies hangen zet je hem of haar met zijn neus naar de muur en als je de volgende dag erbij komt draai je hem weer terug.
nu op 5 december had ik een nationale tt en had 11 diverse duiven ingestuurd.
wat stond er als eerste op bijna alle keurbriefjes mooie rustige vogels,en het resultaat was 92 91 91 91 90 89 89 87 punten
niet slecht dacht ik zo.
nog een tip,heb je vrij schichtige vogels drieleuren bijv,zet er een ino meeuw of zilverbek bij die zien slecht en na verloop van tijd blijft de andere vogel ook beter op stok zitten.
ben zelf keurmeester en het is niet zo lijk als je elke keer zilverzand uit je ogen moet vissen,je kunt de vogels ook niet goed beoordelen met als gevolg lage punten.
heb je moeilijke vogels voor een tt zoek dan iemand op die al jaren meedoet ,staat de manier je niet aan er zijn nog zat andere manieren.
het is wat lang geworden maar je moet niet zo maar wat roepen maar ook vertellen waarom je wat doet groet wim
Opmerking
-
Maar zulke soort dingen gebeuren met alle dieren ,zo gouw er geld ,of prijzen ,of eer mee te behalen zijn.
Een echte dieren liefhebber zal dan ook zulke dingen niet doen.Maar van sommige hier mag je dat blijkbaar niet hard op zeggen
en jij mag alles zeggen wat je wilt dus .................................................. .................................................. ............................. ( zelf censuur )
mede door mensen zoals jij animal ( zeer passende naam dus) met maar weinig positiefe postingen van jouw kant post ik hier niet of zeer weinig meerHenk Dijkkamp
Ik weet niet alles maar doe mijn best.
Opmerking
-
-
Mijn ding is het ook niet maar ik weet dat mijn kanaries bv ook afgericht waren voor ik ze kocht. Klein opgekooid in het donker etc. Piepklein zangkooitje en zingen maar. Zij zijn nu wel heel rustig en zingen 10 cm van me af stug door. Nu worden ze op mijn manier verzorgd en ik kan niet zeggen dat ze nog last hebben van hun showervaring. Maargoed, zelf zou ik zoiets nooit doen omdat ik ook zo niet met mijn vogels wil omgaan. Dat is denk ik persoonlijk.
Opmerking
-
Komt gewoon omdat de mensen inderdaad niet meer de tijd nemen. Men verdiept zich ook nauwelijks meer in de vogels. Ja, zeer beperkt in alleen datgene wat MEN wil.
Dat merk je regelmatig aan de zaken die je hier leest en in andere fora.
Waarom het komt weet ik niet, maar als je ziet hoe men reageert op verhalen van WK en die dan aanbid als een god dan vraag ik me toch heel veel af.
Niets ten nadele van WK maar de info die hij geeft is, welliswaar opgebouwd door ervaring, niet bijzonder.
Het is een verhaal, wat in mijn ogen elke liefhebber voor doel zou moeten hebben, van iemand die zich verdiept in zijn vogels, verder kijkt dan zijn neus lang is en dan die kennis toepast. M.a.w. iemand die wil leren. En met gevoel, het inleven, en dan niet letterlijk, hoe een vogel zich voelt.
Opmerking
-
Hallo mensen,
Wat vinden jullie dan zo verkeerd aan de manier van J.T.
Hij schrijft ook:het is en blijft een kwestie van "met de vogels bezit zijn"
Door omstandigheden heb ik ook een vogel diverse keren in de hand moeten hebben, diezelfde vogel kan ik nu tot heel vlak bij benaderen. Zo mak.
Tegen de avond moeten ze van mij naar binnen en dan hoef ik alleen maar te zeggen, hup jonges naar binnen. hup naar binnen. Ha, ha, en je kunt het geloven of niet maar ze gaan wel hoor meestal.
Zwartkopje:maar als je ziet hoe men reageert op verhalen van WK en die dan aanbid als een god dan vraag ik me toch heel veel af.
Niets ten nadele van WK maar de info die hij geeft is, welliswaar opgebouwd door ervaring, niet bijzonder.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking