Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goulds voeren jongen niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goulds voeren jongen niet

Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

ik zou eivoer volop geven en smorgens het zaad wegnemen tot in late middag
    dan verplicht je ze eivoer te eten en hopelijk voeren ze dat dan

succes ermee frank4

Opmerking

Ze krijgen een grote bak vol met eivoer maar helaas voeren ze de jongen niet. Ze eten ook bijna niks van de eivoer.Ik heb al geprobeerd met gekiemde zaad en onkruidzaden.OOk met groenten maar ze willen niet eten.Ik heb al zelf een hardgekookte ei bij de eivoer gedaan maar ze eten nog steeds bijna niks van.Ik denk dat ik ongeveer 80% van de eivoer weggooi omdat de vogels dat niet opeten.

Opmerking

Jong ouderkoppel misschien?

Misschien is het een jonge pop en moet het nog leren.

Geef er eens wat trosgierst bij.

Kan best zijn dat het volgende nest wel goed gaat.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ja trosgierst eten ze graag en voeren ze ook graag aan de jongen. Het voer zou ik nu niet wegnemen, zeker niet omdat het nu moeilijk gaat wat voeren betreft. Succes ermee

Opmerking

Morgen ochtend ga ik gelijk de trosgierst verversen.Ik hoop dat ze dan wel voeren.

Opmerking

Wat geraspte appel door het eivoer wil ook wel eens helpen.
              Succes.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

appel

Een stukje appel (liefst wat zure) geven, moet ook stimulerend werken.
                Heb er zelf geen ervaring mee, iemand anders misschien wel of een redenatie ?

Opmerking

vreemd dat ze geen eivoer eten

Hebben ze voordat ze jongen hadden ook altijd eivoer gekregen?
                  Bij mij eet 95% van mijn vogels eivoer. Afwisselend doe ik er pinkies, buffalowormen, foniopaddy en mierenpoppen doorheen.
                  Het kost soms wat moeite om het ze het te leren eten maar als je het continu aan blijft bieden en af en toe iets toevoegd dan gaan ze het op den duur eten.

Het bijvoeren van de jongen is het belangrijkst tegen dat het licht uitgaat in je kooi (is mijn mening/ervaring). Zelf kijk ik een kwartier voordat het licht op schemerstand gaat altijd even als ik het niet vertrouw. Hebben ze niets in de krop dan even bijvoeren. Als ze overdag een lege krop hebben en ze maken een fitte indruk dan niet bijvoeren, anders bestaat er een kans dat ze minder actief gaan vragen aan de ouders.

Je kan ook een witte boterham natmaken met water (niet met melk want dat verzuurt snel) en dat op een schoteltje aanbieden. Sommige vogels smullen ervan!

Opmerking

Hoi J-T
                    De vogels krijgen elke dag eivoer.Ik heb al verschillende eivoers geprobeerd maar ze eten bijna niks van.Nu heb ik eivoer met gedrogde insekten en onkruidzaaden.Ze eten de insekten en de onkruidzaaden op maar de eivoer beland elke dag op nieuw in de prullenbak

Toen ik van mijn werk thuis kwam heb ik de jongen kekeken en ze haden wel wat voer in de kroppen maar niet echt veel.Ik heb niet bijgevoerd.Ik hoor ze wel bedelen dus ik hoop dat ze nu wel gaan voeren.Ik hou ze wel in de gaten.

Opmerking

nou dan zou ik allesinds het eivoer samen met het zaad in hetzelfde bakje gaan geven
                      geef je 't eivoer vochtig??

tja ik leer ze het eten voor de kweek start

frank4

Opmerking

Hoi Frank
                        Ik geef ze de eivoer droog.Heb ik nat ook geprobeerd maar dan eten ze helemaal niks van.Nu krijgen ze eivoer met onkruidzaden en insekten.Ze eten wel de insekten en de onkruidzaden uit dus ik neem aan dat ze ook wat eivoer binnenkrijgen.
                        Ze krijgen ook buiten de broedperiode eivoer.

Opmerking

hallo,
                          bij goulds is soms het probleem dat ze echt geen eivoer willen eten wat voor lekkers je er ook bij in stopt ik ken dat probleem ,wat koppels eten wel en anderen vertikten het,wat ik ook probeerde ze aten bijna geen eivoer todat ik de tip kreeg kook eens zaad een minuut of 7 a 8 laten koken en dan goed afspoelen onder de koude kraan en goed uit laten lekken en dan 3/5 eivoer en 2/5 zaad dit goed mengen en ze eten en voeren eivoer als de beste teminste mijn goulds nu wel. Ik maak voor drie dagen aan en bewaar het in de koelkast af en toe voor de afwisseling wat roosvicee en dan eens wat appeldiksap er bij voor het rul te houden,

m.vr.gr. Harry
                          m.vr.gr. Harry

Opmerking

tja vochtig maken van eivoer

ik gebruik aves (1hrad ei+3beschuitjes+1maatje aves)

dit door 'n blendertje en het eivoer is lekker rul

ik geef steeds aan nieuwe vogels hier afgemeten zaad +eivoer samen in een voerbakje
                            zo wennen ze er het beste aan.

mja er zijn allerlij oplossingen he

frank4

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
                              hallo,
                              bij goulds is soms het probleem dat ze echt geen eivoer willen eten wat voor lekkers je er ook bij in stopt ik ken dat probleem ,wat koppels eten wel en anderen vertikten het,wat ik ook probeerde ze aten bijna geen eivoer todat ik de tip kreeg kook eens zaad een minuut of 7 a 8 laten koken en dan goed afspoelen onder de koude kraan en goed uit laten lekken en dan 3/5 eivoer en 2/5 zaad dit goed mengen en ze eten en voeren eivoer als de beste teminste mijn goulds nu wel. Ik maak voor drie dagen aan en bewaar het in de koelkast af en toe voor de afwisseling wat roosvicee en dan eens wat appeldiksap er bij voor het rul te houden,

m.vr.gr. Harry
                              Bedankt gebbinkjes

Ik ga proberen de zaad koken.En de roosvicee heh ik ook nog niet geprobeerd.

Opmerking

Working...
                              X