Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geslacht bepalen creme-ino

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• geslacht bepalen creme-ino

Hallo allemaal,
    We hebben een koppeltje spitstaart - amedine. Nu hebben we dit jaar 2 x een legsel gehad. De eerste had 4 eitjes en daarvan werden we verrast door 2 normale op kleur spitstaart - amedine, maar ook 2 creme -ino. Bij het 2e legsel hadden we 1 normale en 1 creme-ino. Nu is mijn vraag hoe zie je bij de creme-ino van welk geslacht ze zijn?

man of pop

Hallo Erna,
    je kunt het aan de borstvlek zien die is wat groter en over het algemeen is de broek ook wat forser,doe de vogels een kleurring aan fluit er dan een dan weet je zeker wie de man is.
    m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

Opmerking

Hallo Erna.

Welke kleuren hebben de oudervogels? Dit kan namelijk al aangeven of het een man of pop is.

Laat eens wat horen

Stef
      Groeten Stef

Opmerking

borstvlek oke, broek?????????

Sorry dat ik zo laat reageer. Maar door ziekte kon ik niet eerder een reactie geven. Je vertelt me dat je het kan zien door de vlek grootte en de broek. Nu als ik mijn vogels bekijk kan ik geen broek ontdekken.Ik zie wel de vlek. Vandaag heb ik trouwens de gelegenheid om via de camera foto's erover te gaan maken. Dus dan zal ik proberen die hier te plaatsen. Misschien kun je me dan verder helpen.
        Alvast bedankt voor je reactie van een tijdje geleden.

Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
        Hallo Erna,
        je kunt het aan de borstvlek zien die is wat groter en over het algemeen is de broek ook wat forser,doe de vogels een kleurring aan fluit er dan een dan weet je zeker wie de man is.
        m.vr.gr. Harry

Opmerking

kleuren ouders??

je hebt het over de kleuren van de ouders nu die zijn zie foto's. Ze zijn helaas wat overbelicht. Deze foto;s hoop ik vandaag beter te maken met mijn digitale camera. Deze foto's zijn gemaakt met de telefoon tijdens de zonnige dagen van deze zomer. En ja onervarenheid van de maaksters. Maar misschien kun je er wat mee. Maar anders zoals ik al zei maak ik vandaag met de digigtale camerea andere foto's misschien dat het dan wel zal lukken. Dus tot een andere reactie van mij.
          Click image for larger version

Name:	Photo-0104.jpg
Views:	1
Size:	27,6 KB
ID:	426504

Name:	Photo-0093.jpg
Size:	43,9 KB
ID:	426505

Name:	Photo-0086.jpg
Size:	27,9 KB
ID:	426506

Oorspronkelijk geplaatst door pasmat
          Hallo Erna.

Welke kleuren hebben de oudervogels? Dit kan namelijk al aangeven of het een man of pop is.

Laat eens wat horen

Stef

Opmerking

Zo te zien zij beide vogels van een gelijke kleur, Klopt dit?
            Groeten Stef

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door erna007
              Sorry dat ik zo laat reageer. Maar door ziekte kon ik niet eerder een reactie geven. Je vertelt me dat je het kan zien door de vlek grootte en de broek. Nu als ik mijn vogels bekijk kan ik geen broek ontdekken.Ik zie wel de vlek. Vandaag heb ik trouwens de gelegenheid om via de camera foto's erover te gaan maken. Dus dan zal ik proberen die hier te plaatsen. Misschien kun je me dan verder helpen.
              Alvast bedankt voor je reactie van een tijdje geleden.
              De broek is het zwarte gedeelte welke precies boven de poten begint
              Groeten Stef

Opmerking

geslacht creme-ino

Zo te zien zij beide vogels van een gelijke kleur, Klopt dit?
                de ouders zijn exact dezelfde kleur de creme-ino echter hebben ook dezelfde grote vlek maar dan wit. de ene heeft meer parelmoerwitte rug en vlek terwijl die andere meer wit is. is dit misschien het verschil. de parelmoerre creme-ino spitsstaart amedine is het mannetje??? en de witte het vrouwtje???

Opmerking

broek ouders.

De broek is het zwarte gedeelte welke precies boven de poten begint
                  Als je de foto's bekijkt dan zie je zelf bij de tweede foto dat die broek niet zo groot is. want volgens jou begint die bij de zwarte streep boven de poten. maar die hebben de creme-ino dus helemaal niet. je ziet geen broek. ze hebben alleen een tekening in de bevedering daar kun je een vage tekening zien waar de ouders verschillende kleuren hebben. hebben zij verschillende veren. waardoor je wel ziet dat het een creme-ino is van de spitsstaart amedine. dus hoe kan ik dan zien wie wat is??

Opmerking

Hallo Erna,

Hier staat een foto van creme-ino gordels. Dit is een soortgenoot van de spitsstraat. Zijn de kleuren ongeveer gelijk aan deze kleuren?

Als de kleuren kloppen en de ouders zijn beide wildkleur, dan is de man een "splitvogel" Hierdoor kan het dus gebeuren dat er creme-ino's uitkomen, dit zij dan trouwens wel ten alle tijde poppen.
                    Groeten Stef

Opmerking

pop of niet?

Hallo Erna,

Hier staat een foto van creme-ino gordels. Dit is een soortgenoot van de spitsstraat. Zijn de kleuren ongeveer gelijk aan deze kleuren?

Als de kleuren kloppen en de ouders zijn beide wildkleur, dan is de man een "splitvogel" Hierdoor kan het dus gebeuren dat er creme-ino's uitkomen, dit zij dan trouwens wel ten alle tijde poppen.
                      als ik naar je foto kijk dan zijn de vlekken van de creme-ino erg bruinachtig. maar de vlek kun je bij de mijne alleen zien doordat de bevedering anders lijkt. ik zal deze week wel een foto maken en insturen. maar dan moet je ff geduld hebben. want de tijd ontbreekt me nu om foto's te maken. en dit doe ik liever overdag dan 's-avondsa. is voor de vogels te onrustog nu.

Opmerking

Working...
                      X