Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijstvogel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• rijstvogel

Ik heb 2 jaar geleden een koppeltje gekocht waarvan er vrijwel meteen eentje doodging ,nu is het mannetje al bijna 2 jaar alleen,kan ik er nu nog een vrouwtje of mannetje bijkopen of liever niet?

Volgens mij is dat geen probleem.

Opmerking

Volgens mijn ook geen probleem maar als ik jou was zal ik een pop van vorige jaar bijkopen.Misschien kun je ook een pop van 2008 bijzetten maar omdat je mannetje is al volwassen en waarschijnlijk zal graag beginnen met geziensuitbreiding zal een pop van 2007 beter zijn.Maar ik kweek geen rijstvogels dus kan ik niet 100% zeker van zijn.En ik weet dus ook niet zeker of twee mannetjes samen kunnen.Ik za toch een pop bijzetten en in de voorjaar kun je wel van kleine rijstvogeltjes genieten.Minstens als je het wil natuurijk en de ruimte voor de vogeltjes heb.
      Succes
      Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Een mannetje alleen zal hoogstwaarschijnlijk zingen. Dus je kan ervan uitgaan, dat het een popje is als er niet gezongen wordt. Koop er dus maar een mannetje bij. Als het onverhoopt toch een mannetje is, die je nu nog hebt, dan is dat ook geen ramp: 2 mannetjes bij elkaar vormen ook een paar, eentje zal zich als een vrouwtje gaan gedragen. Jonkies of eitjes komen er natuurlijk niet.
        Met vriendelijke vogelgroeten
        Hanny Leunisse

sigpic

Opmerking

hastikke bedankt voor alle adviezen nou ruimte heb ik dus niet 2 vogeltjes in de kooi lijkt me gewoon gezelliger omdat het mannetje bijna heel de dag alleen is.Als ik thuiskom van mn werk is ie helemaal blij en druk...dus volgens mij is ie een beetje eenzaam.

Opmerking

Working...
          X