Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tropische vogels en konijnen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tropische vogels en konijnen?

hallo,

kunnen konijnen bij vogels in de voliere?
    dus konijnen op de grond laten lopen.
    mischieng heeft iemand ervaring met konijnen en vogels in een voliere laat het weten.

ik zou dat nooit doen. Konijnen kunnen vrij agressief zijn en daarnaast poepen maar vooral plassen die enorm veel. Wie zit er nu op te wachten dat de bodem van de voliere ondergepist wordt en naar amoniak ruikt. Ik heb konijnen gehad. Als je de stronthoek uitschept ga je van je stokje als je diep inademt.

Hygiene technisch en ook stress technisch niet haalbaar. Jonge nog niet vliegvlugge vogeltjes zitten dan op de bodem met een konijn dat ze kaalvreet of zelfs aanvalt.

Opmerking

Nee ,ik zou dat zeker ook nooit doen,heb in een ver verleden eens konijnen bij mijn duiven samengeplaatst in een voliere.
      Als de jonge duifjes er waren werden ze 1 voor 1 afgeslacht door de konijnen

Opmerking

Iik zal het ook niet doen.De urine van de konijnen kan onzettend stinken en ze popen overaal.Ze zullen ook gaan graafen als je geen betonen vloer in de voliere heb en ze zullen ook overaal aan knaagen.En zal ook niks van de beplanting overblijven.
        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Is helemaal afhankelijk van de grote van de volliere en het soort vogels wat je hebt.
          Ik heb jaren een volliere gehad met daar valkparkieten is ,splendit parkieten ,purperglansspreeuwen ,een merel ,een roodborstje ,2 groenlingen ,rijstvogels,napoleonnnetjes en zebravinken.
          Op de bodem liepen 2 dwergkonijntjes en 2 cavia's.

Helemaal geen last gehad van alle genoemde nadelen ,en ook altijd voldoende jonge vogels gehad.

Opmerking

Working...
          X