Ik heb twee koppeltjes mozambiquesijsjes zitten (en nog een mannetje apart).
Er is echter een uitgesproken verschil in conditie. (zie foto)
In de bovenste kooi zit mijn eerste koppeltje wat door verschillende mensen hier op het forum als eerder bol en niet in conditie bestempeld werd. Terecht, bleek voor mij als beginner, toen ik mijn tweede koppeltje aankocht. Die staan scherp, zijn vinnig, een plezier om te bekijken.
Hoe kan ik daar nu verandering in brengen bij dat eerste koppel???
Ze krijgen alle uiteraard de (volgens mij) beste zorgen. Dit houdt in:
dagelijks vers drinkwater (kraan, onthard water)
twee bakjes met zaad, eentje met Deli Nature voor distelvinken en sijzen en dan eentje met Benelux Exoten,
beschikking over eivoer (uit een pakje, van Orlux denk ik) en grit,
de bovenste (in minste conditie) eten nu een dan een buffalowormpje, de onderste laten de wormpjes voor wat ze zijn.
Op de bodem van de kooi heb ik van die houtschilfers wat enorm absorberend is en dat ververs ik elk weekend.
De vogels blijven in hun toestand, dwz het bovenste koppel was niet ok en wordt het ook niet op het eerste zicht, en het onderste was dik ok en dat blijft ook zo.
Wat kan ik doen om die eerste ook in vorm te krijgen?
Er is echter een uitgesproken verschil in conditie. (zie foto)
In de bovenste kooi zit mijn eerste koppeltje wat door verschillende mensen hier op het forum als eerder bol en niet in conditie bestempeld werd. Terecht, bleek voor mij als beginner, toen ik mijn tweede koppeltje aankocht. Die staan scherp, zijn vinnig, een plezier om te bekijken.
Hoe kan ik daar nu verandering in brengen bij dat eerste koppel???
Ze krijgen alle uiteraard de (volgens mij) beste zorgen. Dit houdt in:
dagelijks vers drinkwater (kraan, onthard water)
twee bakjes met zaad, eentje met Deli Nature voor distelvinken en sijzen en dan eentje met Benelux Exoten,
beschikking over eivoer (uit een pakje, van Orlux denk ik) en grit,
de bovenste (in minste conditie) eten nu een dan een buffalowormpje, de onderste laten de wormpjes voor wat ze zijn.
Op de bodem van de kooi heb ik van die houtschilfers wat enorm absorberend is en dat ververs ik elk weekend.
De vogels blijven in hun toestand, dwz het bovenste koppel was niet ok en wordt het ook niet op het eerste zicht, en het onderste was dik ok en dat blijft ook zo.
Wat kan ik doen om die eerste ook in vorm te krijgen?
Opmerking