Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat kan dit zijn bij Sint Helena fazantje?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat kan dit zijn bij Sint Helena fazantje?

Beste forumleden,

Wij hebben buiten een flink beplante gezelschapsvoliere van 2,5 x 1 x 2 meter. Hierin zit 1 paar binsen, 2 paartjes Sint Helena fazantjes en 4 fazantjes van een nest van vorig jaar.

Vandaag vond ik dit fazantje helaas dood in het binnenhokje. Zij heeft een vreemde bult boven haar staart (zie eerste foto). Weet iemand wat dit kan zijn?
    Op foto 2 is te zien dat de krop vol zaad zit. Er is op dit moment een nest met fazantjes uit het ei. Ik hoop dat zij dit overleven, want dit is waarschijnlijk de moeder.

Bedankt voor jullie hulp!

groeten,
    Cynthia
    You may only view thumbnails in this gallery. This gallery has 2 photos.
    Terug van weggeweest

Dat bultje boven de staart is denk ik de vetklier. Waarom deze vogel doodgegaan is zal moeilijk te bepalen zijn. Het gebeurt.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Dankjewel Henk voor je antwoord.
      Terug van weggeweest

Opmerking

Update; gister zijn 4 jonge fazantjes uitgevlogen en ze doen het heel goed. Wat ik nog niet eerder meegemaakt heb is dat de pop van het koppel binsen de jonge fazantjes ook voert ????
        Ik zag haar al eerder loeren in het nest en was bang dat ze de boel zou verstoren, maar het tegendeel blijkt waar.
        Terug van weggeweest

Opmerking

Zo zie je maar weer. Het komt wel vaker voor dat er een andere vogel mee voert. Mooi en succes.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Working...
          X