Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rui gouldamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• rui gouldamadine

Hallo allemaal,

Even een vraag. Heb begin Augustus 6 jonge goulds gekocht (nog niet op kleur) Nu weet ik dat soms bij stress (dus verplaatsen van vogels tijdens de rui) de rui kan stoppen. Inmiddels zijn we een tijd verder en hier en daar zit een zwart stipje op de kop, maar verder gebeurd er weinig.
    Is het mogelijk dat de rui compleet stopt of kan dit niet?? Wie o wie kan mij vertellen of ze nog op kleur gaan komen en hoelang dit dan duurt???
    Alvast bedankt.

goulds

Hoi
    Gouldamadines kunnen idd heemaal stoppen met ruien.Dit kan komen door verplaatsing van de vogel.Daarom is het beste de jonge goulds niet verkopen/verplaatsen voordat ze helemaal door de jeugdrui heen zijn.Bij jonge goulds kan best lang duren tot ze de volwassene kleur krijgen.Dit is ook afhankelijk van zonlicht en verse lucht.Als de jonge vogels niet voldoende (zon)licht en verse lucht krijgen kan het soms meer dan 6 manden duuren tot de vogel zijn "prachtkleed" krijgt.Als je toch jonge vogels aanschaft die nog niet op kleur zijn zet ze dan in een goed geventilleerde ruimte met veel zonlicht.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

ik heb zelf jong broedsel zitten van augustus en daar zie je nu idd af en toe een gekleurd veertje doorkomen. de ene vogel is ook wat verder dan de andere maar ik kan nog niet zeggen wat het worden.
      dus misschien heb je nog geluk.

Opmerking

Hallo,

Ik heb wel een goulds gehad die er een jaar over gedaan hebben om op kleur te komen. En ook die veel sneller waren. Maar in dit geval zal ik me geen zorgen maken en wat geduld nog hebben.
        Groeten, Arie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door goulds75
          Hoi
          Gouldamadines kunnen idd heemaal stoppen met ruien.Dit kan komen door verplaatsing van de vogel.Daarom is het beste de jonge goulds niet verkopen/verplaatsen voordat ze helemaal door de jeugdrui heen zijn.Bij jonge goulds kan best lang duren tot ze de volwassene kleur krijgen.Dit is ook afhankelijk van zonlicht en verse lucht.Als de jonge vogels niet voldoende (zon)licht en verse lucht krijgen kan het soms meer dan 6 manden duuren tot de vogel zijn "prachtkleed" krijgt.Als je toch jonge vogels aanschaft die nog niet op kleur zijn zet ze dan in een goed geventilleerde ruimte met veel zonlicht.
          Bedankt voor de reactie! Ze zitten buiten dus de ventilatie zit wel goed, de voliere vangt ip voldoende zon, maarja het weer laat het nu een beetje afweten. Helpen extra vitamines nog wat??
          Groetjes

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelhobby
            Hallo,

Ik heb wel een goulds gehad die er een jaar over gedaan hebben om op kleur te komen. En ook die veel sneller waren. Maar in dit geval zal ik me geen zorgen maken en wat geduld nog hebben.
            Groeten, Arie
            Nou arie, ik hoop dat je gelijk hebt!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marcella
              ik heb zelf jong broedsel zitten van augustus en daar zie je nu idd af en toe een gekleurd veertje doorkomen. de ene vogel is ook wat verder dan de andere maar ik kan nog niet zeggen wat het worden.
              dus misschien heb je nog geluk.
              Ik hoop het, dank!

Opmerking

Working...
              X