Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen goulds en kanaries in 1 ruimte?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hoi Gerrit

Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit van Geffen
    Hallo Klaas,

Ik heb enige ervaring met het kweken van kanaries in een ruimte met gouldamadines.

Enkele jaren geleden heb ik een artikel daar over geschreven in het Bondsblad "Onze Vogels".
    Ruim tien jaar geleden kweekte ik bij mijn kanaries zo'n 60 jonge gouldamadines, heel mooie vogeltjes tussen al die kanaries.
    Toen begon de ellende, mijn jonge kanaries stierven bij bosjes.
    Zes jaar lang verloor ik elk jaar tussen de 100 tot 150 jonge kanaries.
    Van alles geprobeerd verschillende keren naar Utrecht geweest naar de fakkelteit dierengeneeskunde daar hebben ze mij niet kunnen helpen. Ook een dierenarts in Belgie wist geen oplossing voor mijn probleem.
    Na zes jaar besloot ik mijn hobby aan de kant te zetten en me bezig te houden met vissen.
    Ik besloot mijn gouldamadines op te ruimen, en zie vanaf dat moment bleven mijn kanaries in leven.
    Op mijn ingezonden stukje in Onze Vogels heb ik diverse reacties gehad van liefhebbers die met de zelfde problemen bleken te zitten en wat liefhebbers die al waren gestopt met hun hobby.
    Nu kweek ik alleen nog kanaries en met succes.
    Ik hoop dat ik je hier iets mee kan doen. Sterkte er mee.

Gerrit van Geffen
    Had dat stukje van jou gelezen (want ik had hetzelfde probleem) was klaar met lezen en had besloten om mijn could,s op te ruimen.
    Toen kwamen er weer 150-200 jongen op stok

Gr Rooie Theo

Opmerking

arsenicum

het is een bekend verschijnsel, volgens sommige kwekers dan, dat kanaries en goulds niet samen gehouden kunnen worden.
      Nu heb ik eens een artikel gelezen dat goulds om een betere bevedering te kunnen dragen een paar druppels arsenicum album d3 van dr vogels in het drinkwater op prijs stellen. Kan iemand mij het preciese hierover vertellen

volgens het artikel zou er in de verenschacht bij goulds arsenicum zitten zou hier de oorzaak van sterfte onder kanaries in schuil gaan.

Opmerking

arsenicum

niemand die reageert?????????????

Opmerking

Working...
        X