Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen goulds en kanaries in 1 ruimte?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• problemen goulds en kanaries in 1 ruimte?

hoi klaas

ik ken een kweker die ook kanarie's en goulds samen heb zitten
    maar hij heeft er wel een wand tussen zitten en een deur er in dus apart van elkaar
    hij heeft ook eerst alles samen gehad in 1 ruimte en haalde slechte resultaten
    toen heb hij er een wand tussen gezet van MDF dubbelzijdich en nu haalt hij wel goede resultaten
    met bij de soorten doet hij het nu goed
    ik weet niet of dat je hier wat aan heb maar ik dacht ik vertel het toch maar ff

groetjes michael

Opmerking

Hallo Klaas inderdaad moet je ze niet bij elkaar doen.

Heeft van iemand gehoord van een vogelarts, dat een kanarie een bepaalde
      stof af geeft wat niet goed moet zijn voor de goulds.

Groetjes Petra.

Opmerking

Ik heb het net anders gehoord petra.Dat de goulds een of ander stof afgewen en de kanaries kweken slecht.Ik heb wel kanaries met goulds samen in de voliere gehad zonder problemen.Maar ik heb niet in de voliere gekweekt.Ik had wel in dezelfde ruimte broedkooien met goulds.Die legden eieren maar niet broeden.Ik beb mijn kanaries verkocht en nu heb ik een nest goulds met 4 jongen een koppel vandaag de 6e ei gelegd en de andere koppel broedt al 4 dagen.Of is het toeval of komt toch door de kanaries weet ik niet.
        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door goulds75
          Ik had wel in dezelfde ruimte broedkooien met goulds.Die legden eieren maar niet broeden.Ik beb mijn kanaries verkocht en nu heb ik een nest goulds met 4 jongen een koppel vandaag de 6e ei gelegd en de andere koppel broedt al 4 dagen.Of is het toeval of komt toch door de kanaries weet ik niet.
          hoi gab (als ik je zo mag noemen )
          je zeg het zelf je hebt de kanarie's weg gedaan en toen heb je wel jonge goulds gehad
          dus het lig toch aan de kanarie.

groetjes michael

Opmerking

Ja Michael inderdaad Ik dacht eerst ook dat het een fabeltje was of zo.Maar het is wel waar dus.
            Oh ja.Je mag mijn gab noemen hoor.Iedereen noem mijn zo
            Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Hallo,
              goulds samen met kanaries gaat niet dit omdat de kanaries in de war komen door het fluiten van de gouldman.Heb jaren geleden alle goulds opgehaald bij een zeer goede kanariekweker omdat deze geen enkele jongen meer kreeg terwijl de vogels wel in een gescheiden ruimte ,naast elkaar, zaten.
              Nadat de goulds weg waren verliep de kanarie kweek weer als vanouds en werd het ene kampioenschap naar het andere weer door zijn kanaries gehaald.
              m.vr.gr. Harry
              m.vr.gr. Harry

Opmerking

kanarie's en goulds

Hallo

ik heb jaren alleen goulds gekweekt
                eind vorig jaar heb ik 3 span kanarie's gekocht
                samen met de goulds in dezelfde ruimte ( niet in dezelfde broedkooi )
                de kanarie's kregen jongen 7 stuks 4 gingen na een aantal maanden
                dood , het was net of ze verlamd waren.
                heb ze laten onderzoeken geen oorzaak te vinden.
                zelfs een aantal ouders lagen dood op het nest.
                heb de goulds weg gedaan daarna is er niet een kanarie meer gestorven.
                ik was van tevoren hiervoor gewaarschuwd .
                maar soms moet je het eerst zelf ondervinden voor dat je het geloofd.

gr Bennie

Opmerking

Hallo Klaas,

Hallo Klaas,

Ik heb enige ervaring met het kweken van kanaries in een ruimte met gouldamadines.

Enkele jaren geleden heb ik een artikel daar over geschreven in het Bondsblad "Onze Vogels".
                  Ruim tien jaar geleden kweekte ik bij mijn kanaries zo'n 60 jonge gouldamadines, heel mooie vogeltjes tussen al die kanaries.
                  Toen begon de ellende, mijn jonge kanaries stierven bij bosjes.
                  Zes jaar lang verloor ik elk jaar tussen de 100 tot 150 jonge kanaries.
                  Van alles geprobeerd verschillende keren naar Utrecht geweest naar de fakkelteit dierengeneeskunde daar hebben ze mij niet kunnen helpen. Ook een dierenarts in Belgie wist geen oplossing voor mijn probleem.
                  Na zes jaar besloot ik mijn hobby aan de kant te zetten en me bezig te houden met vissen.
                  Ik besloot mijn gouldamadines op te ruimen, en zie vanaf dat moment bleven mijn kanaries in leven.
                  Op mijn ingezonden stukje in Onze Vogels heb ik diverse reacties gehad van liefhebbers die met de zelfde problemen bleken te zitten en wat liefhebbers die al waren gestopt met hun hobby.
                  Nu kweek ik alleen nog kanaries en met succes.
                  Ik hoop dat ik je hier iets mee kan doen. Sterkte er mee.

Gerrit van Geffen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door petra
                    Heeft van iemand gehoord van een vogelarts, dat een kanarie een bepaalde
                    stof af geeft wat niet goed moet zijn voor de goulds.

Groetjes Petra.

Horen, horen, horen....
                    Ik hoor de klokken in Rome ook...

Dit is zo'n flauwekul verhaaltje dat al jaren aan de gang is en waar noch begin of einde aan zit.
                    Ik heb ook goulds en kanaries in dezelfde ruimte gekweekt, zelfs deze zomer nog. Zowel de goulds als de kanaries hebben jongen grootgebracht.Zijn er problemen met de kweek dan wordt het ene vogeltje als de boosdoener beschouwd. Dat het ene jaar het andere niet is weet ik ook niet maar daarom ligt de oorzaak nog niet bij de gould.
                    Niemand weet waarom het zo is, indien het al zo zou zijn.

Gewoon negeren dus en lekker doorkweken.
                    Bij mij werkt het wel. Goulds, kanaries, meeuwen, zebravinken, afrikaantjes en goudvinken in dezelfde ruimte.
                    Zonder abnormale sterfte en wel degelijk met jonge vogels op stok.
                    Het kan dus wel degelijk zonder problemen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Davy
                      Horen, horen, horen....
                      Ik hoor de klokken in Rome ook...

Dit is zo'n flauwekul verhaaltje dat al jaren aan de gang is en waar noch begin of einde aan zit.
                      Ik heb ook goulds en kanaries in dezelfde ruimte gekweekt, zelfs deze zomer nog. Zowel de goulds als de kanaries hebben jongen grootgebracht.Zijn er problemen met de kweek dan wordt het ene vogeltje als de boosdoener beschouwd. Dat het ene jaar het andere niet is weet ik ook niet maar daarom ligt de oorzaak nog niet bij de gould.
                      Niemand weet waarom het zo is, indien het al zo zou zijn.

Gewoon negeren dus en lekker doorkweken.
                      Bij mij werkt het wel. Goulds, kanaries, meeuwen, zebravinken, afrikaantjes en goudvinken in dezelfde ruimte.
                      Zonder abnormale sterfte en wel degelijk met jonge vogels op stok.
                      Het kan dus wel degelijk zonder problemen.
                      Jammer dat je net de post met over horen zeggen eruit licht,terwijl er toch ook posten staan met eigen ervaringen.

Het is mooi dat het bij jou goed ga ,en hopelijk blijft dat ook zo.
                      Maar ik vindt het een beetje lijken op het verhaal met de gras parkieten.
                      legio verhalen waar het niet goed gaat grasparkieten bij tropen ed.
                      En bij een enkeling gaat het wel goed.

Ik mag toch aan nemen dat het verhaal van Gerrit,bennie en de rest niet uit de lucht is gegrepen.
                      sigpic

Opmerking

Hallo Davy om te beginnen fijn dat jij zulke goede oren heb, dat je de klokken
                        in Rome kan horen. hahaha

Maar goede ogen heb je niet, omdat je het niet allemaal lees wat er staat
                        er word ook niet beweerd, dat het aan de goulds lig maar aan de kanarie.

Lees eerst alles goed door voordat je je oordeel geef.

Groetjes Petra.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Vaak
                          Beste vogelvrienden,

Ik heb wel deze vogels maar kweek na elkaar. Als de goulds naar een andere ruimte gaan komen de kanaries. Mijn kweekresultaten met de kanaries zijn slecht en ik vraag me af of het door vorenstaande komt.

Ik hoor graag!!!
                          Ik lees wel degelijk goed wat er staat en als je tussen de regels van mijn berichten kan lezen dan zal je het snappen.
                          Kijk maar eens naar de vetgedrukte tekst in het citaat.
                          Klaas zijn kanaries en goulds kweken wel in dezelfde ruimte maar niet tegelijkertijd m.a.w niet samen in dezelfde ruimte. Toch ondervindt hij problemen bij de kweek ervan.
                          Dan is mijn mening zeer snel dat het niet aan de goulds ligt maar ergens anders aan.

O ja wie kan er niet goed lezen??

Maar goede ogen heb je niet, omdat je het niet allemaal lees wat er staat
                          er word ook niet beweerd, dat het aan de goulds lig maar aan de kanarie.
                          Voor zover ik hier lees ligt volgens de anderen het probleem bij de goulds die door hun aanwezigheid, zang,... de kanaries verstoren.

Dus Petra, voor je antwoordt, lees toch ook maar eerst eens alles rustig na voor je de dingen door elkaar haalt.

Opmerking

Ik kweek ook al jaren goulds en kanaries in een ruimte. Heb nooit problemen en goede resultaten op de tt,s. Ken de verhalen ook, maar mijn ervaring is anders. Goede resultaten!

Opmerking

inderdaad, het is gewoon dikke onzin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opmerking

Working...
                              X