Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke tropische vogels kunnen niet tegen de vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• welke tropische vogels kunnen niet tegen de vorst

Hoi, vogelvrienden.
    straks als ik wat meer ervaring heb met de vogels die ik nu heb.
    wil wat tropische vogels aanschafen,maar welke vogels zijn niet geschikt of wel geschikt in een nachthok zonder verwarming.
    wel is mijn nachthok voldoende geisoleerd tegen matige vorst,bij strenge vorst, weet ik het nog niet.

Groeten,Peter

Je moet je gewoon goed gaan verdiepen in wat je echt interessant vindt. Voorlopig heb je er geen plaats voor en als je beslist oranjekaakjes te gaan kopen bv dan lees je daar alles over wat er over op internet te vinden is. Dan kom je er per soort heel makkelijk achter hoe je ze moet verzorgen. Er zijn nl nogal wat tropen en je voliere moet er geschikt voor zijn. Ik zou bv bij die rijstvogels nooit tropen zetten. Die bijten ze stuk en trekken hun tenen eraf als je pech hebt. Ken ook weinig tropen die zich lekker voelen bij een koppel rijstvogels en kanaries. Tropen vragen om mooie beplante volieres en niet te drukke gezelschappen

Opmerking

Bedankt voor de informatie

Kijk,hier kan ik wat mee,ik zal dit bericht zeker nog een keer lezen.
      Ik moet alles in overweging doen. van, kan dat wel , of moet ik dat wel doen
      het finaciele plaatje wat er aanhangt, noem het maar allemaal op.voeding, de vezorging,de kweek,ik wil niet met tegenvallers of teleurstellingen te maken hebben.
      dus,eerst maar heeeeeeeeeeeeel veel informatie inzamelen.
      En voor Nu , het doen met de vogels die ik nu heb, ik heb met deze vogels nog geen broedseizoen meemaakt, maar ik kijk er wel naar uit.
      spannend dus.

Ik ga niet over 1 nacht ijs,hoor.

nogmaals bedankt voor de info.
      Groeten, Peter.

Opmerking

Tja, over dat broeden, wat wil je precies.
        Over het algemeen broeden de vogels beter in een broedkooi of per stel in een vlucht.
        Veel soorten bij elkaar ,dan zal je wel wat jongen kweken, maar van een hoop vogels zal het ook mislukken.
        Beter is 1 soort vogels, of dan niet heel veel soorten in ieder geval.
        Ik weet het is zeer aantrekkelijk van alles een koppeltje in de volliere, maar de broedresultaten vallen dan vaak niet mee.
        Waar je ook tegen aan loopt, als er vogels van je gaan broeden en je hebt er nestslapers bij zitten, gaan die s'avonds ineens op de eieren van de andere vogel zitten en smorgens er weer af, de vogel die eerst zat te broeden kruipt er dan niet weer terug op, zo kan je tegen heel wat problemen op lopen, nogmaals, wat wil je precies?
        Ik spreek nu uit eigen ervaring, maar anderen zullen best weer wat anders zeggen, ik hoop je hiermee alleen te helpen in je enthousiasme en je een beetje in te houden en niet te veel soorten ineens.
        Groeten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
          p.wijlaars schreef:
          Ik moet alles in overweging doen. van, kan dat wel , of moet ik dat wel doen
          het finaciele plaatje wat er aanhangt, noem het maar allemaal op.voeding, de vezorging,de kweek,ik wil niet met tegenvallers of teleurstellingen te maken hebben.

en dan expliciet dit stukje eruit:ik wil niet met tegenvallers of teleurstellingen te maken hebben.

antw:
          neem dan ook dit in de overweging mee a.u.b:
          ga ook eens bij de intratuin langs voor bv van die leuk gemaakte nepvogeltjes.

want en dit onderstaande en bovenstaande bedoel ik niet zo "rot"als het er staat:

antw:
          dan moet je niet aan vogels beginnen,tegenvallers hebben we allemaal en teleurstellingen des te meer,het is en blijft levende have waarmee zoveel kan gebeuren door eigenschuld of buiten jouw eigen schuld om.
          wij allemaal willen het beste voor onze vogeltjes en hoe goed we ook onze best doen ervoor ................................maar je hebt nu eenmaal niet alles in de hand.
          dat is een Utopie p.wijlaars wat jij nastreeft.

verder vind ik het een verstandig berichtje hierboven,eerst maar eens "werken"met wat je hebt,en vanuit die ervaring telkens een stapje hoger gaan en zien waar jouw plafond in de vogelsport ligt.
          ik hoop heel hoog en dat je maar veel plezier er aan mag beleven.

mvg

Oke, dat ik voor tegenvallers of teleurstellingen komt te staan, is Onvermijdelijk,maar ik kan wel proberen om het zo beperkt mogelijk te houden.
          maar ik ben wel dol anthousiast,soms wel eens beetje te gretig.
          maar tropische vogels is nog wat te vroeg, eerst maar eens er voor zorgen mijn huisvesting voor 100% in orde is.want het mag niet ten koste gaan van de gezondheid van de vogels.Toch?
          maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag en die klonk:welke tropische vogels, nou wel zonder verwarmingte houden en welke niet.
          maak voor mij nu eens eens een lijstje
          al was het alleen maar, om er een beetje een idee van te krijgen.

Groeten,Peter

Opmerking

Het is natuurlijk geen zekerheid, maar je moet maar zo denken, de vogels die wat makkelijker te houden en te kweken zijn en dus een stuk goedkoper dan de andere vogels kunnen meestal wel wat koude verdragen, echter ze moeten dan wel al vanaf het voorjaar buiten zitten .
            Zelf hield ik er dan met voeren wel rekening me, dat ik in de koude periode wel wat 'vetter' voerde.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door krien
              Het is natuurlijk geen zekerheid, maar je moet maar zo denken, de vogels die wat makkelijker te houden en te kweken zijn en dus een stuk goedkoper dan de andere vogels kunnen meestal wel wat koude verdragen, echter ze moeten dan wel al vanaf het voorjaar buiten zitten .
              Zelf hield ik er dan met voeren wel rekening me, dat ik in de koude periode wel wat 'vetter' voerde.
              nu weet ik nog niks,ha,ha,ha,ha ja wel iets natuurlijk,maar het is er nog net niet.
              maak nou eens een lijstje,met vogelnamen wat jij denkt wat bij mij past.

Opmerking

Opmerking

Je zou eens kunnen kijken op vogelproblemen.nl.
                  Daar staan aan de linkerzijde 2 linkjes naar een overzicht voor vogels in een onverwarmte en een verwarmte voliere.

De lijst klopt niet helemaal, maar geeft je wel alvast een aardig idee wat kan en wat niet kan.
                  Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
                  Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

Opmerking

Oke ik begrijp het

Opmerking

Working...
                    X