Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nu al kweekseizoen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nu al kweekseizoen?

hallo,
    ik dacht dat goulds pas gingen broeden in het voorjaar maar ik hoor van een hele boel dat ze aan het broeden zijn of al jongen hebben, is dit niet een beetje vroeg? of hoort dat zo?

mvg, zeeland

sigpic
    Excuses voor de tipefouten.

Opmerking

dus je kan nu gewoon al broeden?

mvg, zeeland

Opmerking

Ja hoor.Minstens als je vogels in broedkonditie zijn.Ik heb al 4 jongen van de eerste koppel.De tweede heeft al 3 eieren en de 3de koppel is pas apartgezett.
        sigpic

Opmerking

als jij ze apart zet, na hoelang gaan ze dan ongeveer aan het broeden?

mvg, zeeland

Opmerking

Ha zeeland.

Er zijn mensen die broeden met de goulds in de zomer, en er zijn ook mensen
            die broeden in de winter, ongeveer oktober.

en het ene koppel is eerder broedrijp dan het ander.

heb zelf nu koppels er zitten die al eitjes hebben gelegd, maar er zitten er ook die bezig zijn met het nest te maken.

en dat is nu ongeveer 1 maand terug bij mij.

zelf kweek ik in de zomer, en wat dan niets heeft gedaan zit nu in de broedkooi.

de koppels die gebroed hebben in de zomer vliegen nu gewoon rond hier hoor.

hang ik wel nestkastjes op en als ze willen dan mogen ze van mij, en anders maar niet.

als je nog meer wil weten vuur maar af hoor.
            heb deze zomer 50 jongen op stok gekregen, dus was ik eigenlijk al tevreden mee.

groetjes petra.

Opmerking

hoeveel goulds heb jij in het totaal?

Opmerking

Mijn 1e koppel die nu 4 jongen heeft heb ik 23-09 apartgezet.De eerste ei kwam op 7-10.

De koppel die nu 3 eieren heeft heb ik 27-10 apartgezet en 29-10 lag er de eerste eitje.Moet ik wel bijzeggen dat deze koppel was al in de voliere bezig geweest met droge gras en zo te slepen.Daarom heb ik ze apart gezett.

3e koppel 6-10 apartgezett en 12-10 lag de eerste eitje maar deze koppel ging niet broedden dus heb ik ze teruggezett in de voliere.Daarom heb ik nu een andere koppel apartgezett maar deze vogels hebben nog geen eieren.

Wanneer ze gaan broeden is verschillend per vogel.
                Ik zit veel bij mijn vogels dus ik zie het al snel als het klikt tussen de twee.Nu heb ik nog 10 goulds in de voliere.6 mannen en 4 poppen.Het werkt goed als de pop de man zelf kan uitkiezen.
                sigpic

Opmerking

als het klikt tussen de twee goulds, zitten ze dan altijd bij elkaar?

Opmerking

Ja meestal wel.Slapen ze naast elkaar.Bij mijn zie ik vaak dat als een andere man in de buurt van de pop komt of een andere man de pop wil versieren dan jaagt de man hem weg.Vooral als er nestkastjes hangen en ze hebben eentje uitgekozen.Ik doe ook in de voliere broedkastjes hangen.Zo zie ik het eerder welke koppel al bezig.
                    sigpic

Opmerking

bij mij zitten ze allemaal bij elkaar, kunnen ze dan allemaal bij elkaar gezet worden?

Opmerking

Bedoel je om te broeden??Dat kan ook.Maar volgens mijn worden de koppels eerder verstoord in de voliere door andere vogels.
                        sigpic

Opmerking

ik wil ze in broedkooien gaan doen maar ik kan niet een speciaal koppel ontdekken? dus zou ik gewoon mannetje en vrouwtje bij elkaar kunnen doen?

mvg, zeeland

Opmerking

Zeeland je moet kijken welke goulds jij mooi vind, en die zet je bij elkaar
                            die geef je een possje de tijd en word het niets, dan doe je er een ander bij.

normaal zetten ze drie poppen op 1 man, maar zelf begin ik daar niet aan, geen tijd voor.

en ik heb zo'n 100 goulds.
                            inclusief die 50 jongen dan he.

groetjes petra.

Opmerking

geef jij ze nog speciale voeding ofzo??

mvg, zeeland

Opmerking

Working...
                              X