Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
ik sluit me eigen hellemaal aan bij mirjam
ik doe het ook zo en bij mij werkt het ook altijd
een teentje knoflook in het drink water is goed voor de
bestreiding van mijt
UI in het water is goed voor de bloedsdoor stroming ook dat doe ik 1x per week
groetjes michael
Hoi Michael.
In hoe veel water doe je een teentje knoflook??En doe je een hele teen of doe je het fijnmaken??
het middel wat Harry bedoeld is geen aminovit
het zijn druppels die je 3 weken door het eivoer moet doen.
het is een schimmel op de kop waar goulds gevoelig voor zijn
het middel is ook van topet het is niet op internet te koop
alleen bij v oranje in Zelhem
Wat jij hebt gehad tegen die kale koppen is antimicoticum een middel tegen schimmels!!een tijdelijke oplossing dus!!
Volgens Dr.T.Oranje voorkom je kale koppen door aminovit te gebruiken want het kan een tekort in de voeding zijn wat je dus met aminovit aanvult.
Begrijp je?
Groetjes,Mirjam
Wat jij hebt gehad tegen die kale koppen is antimicoticum een middel tegen schimmels!!een tijdelijke oplossing dus!!
Volgens Dr.T.Oranje voorkom je kale koppen door aminovit te gebruiken want het kan een tekort in de voeding zijn wat je dus met aminovit aanvult.
Begrijp je?
Groetjes,Mirjam
hallo Mirjam
ben begin dit jaar met goulds met kale koppen bij v Oranje geweest
hij heeft mij het volgende verteld
een van de oorzaken van kalekoppen is dat de vogels elkaar pikken
waardoor er in de wond een schimmel ontstaat
waar goulds heel gevoelig voor zijn.
ik heb het middel wat je noemt gehad om de schimmels te laten verdwijnen.
maar aminovit is een voedings suplement
wat door v Oranje wordt aangeprezen
alleen is het jammer dat v Oranje eigenaar is van het bedrijf wat dit produkt maakt . vandaar dat hij alleen maar dit produkt aanbiedt
er zijn meer goede produkten
die door andere dierenartsen worden gemaakt
Als je genoeg vogels voor de kweek hebt die de kalle koppen niet hebben zou ik er geen gebruik van maken. Welk middel er ook helpt je hebt het risico dat het erflijk is en zo je schrijft dat het het 2e jaar nog erger word,zou ik selecteren en het liefst vogels gebruiken die het probleem niet hebben vrg Rob.
Bennie,
Wat jij zegt klopt als een bus!!!
Dat aminovit een supplement is had ik al eerder vermeld en dat het een product van TOny Oranje en PETer van Rossum is klopt ook [TOPET].
Dat er meerdere soorten supplementen zijn is een ieder al wel bekend denk ik maar eerst moet een dieren/vogelarts of een gouldskenner vaststellen wat de oorzaak van die kale kop is dan pas kun je gaan handelen en zeker uitsluiten voor de kweek als bekend is dat het in de genen zit.
Alleen begrijp ik niet waarom je het jammer vindt dat hij[samen met Peter van Rossum] eigenaar is van het bedrijf dat diverse producten voor vogels maakt,na jaren van onderzoekingen,mag toch?je hoeft het niet te kopen je mag het kopen.
Jij bent bij hem geweest en je hebt na onderzoek een middel tegen die kale koppen gehad en Bennie heeft het geholpen? was je tevreden?
Dan is voor mij de kous af .
Groetjes,Mirjam
Opmerking