Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat moet ik doen gaat over goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat moet ik doen gaat over goulds

hallo

ik heb pas gouldamadine's maar nu zitten sommige bol en soms met hun snavel tussen hun veren.
    wat betekent dit?
    dit is een foto van ze
    hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik moet doen of dat dit normaal is
    Bijgevoegde Bestanden

kan van alles zijn

ja kan verschillende oorzaken hebben bv koud tocht noemaar op
    geef is meer informatie over het verblijf van de vogels en wat ze allemaal teeten krijgen

groetjes michael

kijk ook eens op http://www.freewebs.com/vogelstiel

Opmerking

Mijn erwaaring met goulds dat ze snel bol gaan zitten als ze koud hebben of in de tocht zitten.Maar let ook op de voeding.Eivoer en kiemzaad niet te lang laten staan.Ze krijgen makkelijk darmproblemen en diaree.Kijk naar de veertjes op de achterste.
      Ik weet niet hoe lang je ze al heb maar als je ze pas aangeschaft heb kan ook door de stress komen.
      Idd je kan verschillende orzaken hebben.
      Temperatuur,luchtvochtigheid.andere voer ezv.ezv.
      sigpic
      Excuses voor de tipefouten.

Opmerking

If you are new birds , increase the temperature in the room give them to water honey either glucose and should after a few days be well.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Gulda
          If you are new birds , increase the temperature in the room give them to water honey either glucose and should after a few days be well.
          Idd.Toen ik een zieke goulds had heb ik ook warm gezet en een beetje druivensuiker in de drinkwater gedaan.Ze had ook nog diarree en daarom heb ik ook nog houtskool door de grit gedaan.Binnen paar dagen was het weer goed.
          sigpic

Opmerking

extra informatie

ik heb ze bijna een week en ze kwamen van buiten uit een schuur.
            bij mij zitten ze ook buiten alleen dan in een voliere met nachthok die ik kan verwarmen.
            ze krijgen gemengd tropische vogel zaad.
            en onkruidzaad en natuurlijk water.
            en grit
            en af en toe trosgierst

Opmerking

Probeer eens multi-vit van Bogena (dit heeft zeker de blauwe goulds nodig)
              Doe ik ook een keer per week.En regelmatig gekiemde zaad.Bevat veel vitamine B en andere vitaminen.En ze zijn dol op.Ik doe altijd tussen de eivoer mengen.De broedkoppels krijgen elke dag eivoer met gekiemde zaad en de rest ongeveer 3 keer soms 4 keer per week.Als ik geen gekiemde zaad heb doe ik fijngehakte andijvie in de eivoer of gevoon in een bakje in de voliere.Niet vergeten de maagkiezels.
              Ik heb gister avond mijn vogels in de binnenhok opgesloten en ze blijven binnen de hele winter.Dit heb ik gedaan omdat ik gister ook 3 nieuwe goulds gekocht die van binnen komen.
              Let ook op dat ze niet gaan niezen of moeite met ademhalen hebben.
              Als ik een nieuwe vogel koop doe ik altijd eerst een druppel anti-luchtpijpmijt in de nek voordat ze in de kooi gaan.
              Let ook op cocciodose.De goulds zijn nogal gevoelig voor.
              Lees meer over vogelziektes op deze site: http://www.vogelproblemen.nl/Vogelziekten.html
              Laat het wel weten hoe het afloopt.
              sigpic

Opmerking

Druivensuiker

Je kan altijd in de drinkwater druivensuiker in doen.De vogels krijgen extra energie van.Let op elke dag verversen.
                Let ook op dat ze goed eten en drinken.Je kan ook ff uitvangen en kijken of ze mager zijn.Als de borstbeen te veel uitsteekt zijn ze mager dus ook waarschijnlijk ziek.

Ps.Je hebt mooie vogels.Ik heb ook zo een ZK PB blauw man.Prachtig.
                sigpic

Opmerking

wat moet ik doen gaat over goulds

Heb het zelfde gehad met binsen pop.
                  3 dagen naar binnen gehaald in tt kooitje,was weer helemaal
                  de beter,denk door plotselinge temp.daling buiten.

Opmerking

Working...
                  X