Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gouldamadine rood binnen in de snavel???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gouldamadine rood binnen in de snavel???

ik heb momenteel er een jonge gouldamadine tussen zitten die na mij weten niet helemaal in orde is. ze zit continu met haar hoofd omhoog en ze zit nog niet in de rui. nu keek ik net bij haar en is het net of ze rood om en in de snavel zit. ook niest ze steeds een klein beetje.

weet iemand wat dit is of heeft iemand een mogelijke oplossing??

mijt?

Zou luchtpijpmijt kunnen zijn maar ook de vochtige lucht waar de vogel last van gekregen heeft. Dat is vanachter een toetsenbord niet zo gemakkelijk te zeggen.

Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
      Zou luchtpijpmijt kunnen zijn maar ook de vochtige lucht waar de vogel last van gekregen heeft. Dat is vanachter een toetsenbord niet zo gemakkelijk te zeggen.

http://www.volierevogels.nl/Artikel/...htpijpmijt.htm
      okee ik heb ze in een buitenvoliere en de helft van de dag zitten ze haast buiten :P
      maar mocht ie iets hebben wat met de luchtpijp te maken heeft wat kan je er dan aan doen???

Opmerking

Druppels in de nek .
        Bogena anti luchtpijpmijnt.

Bogena anti luchtpijpmijt

Bij de constatering van luchtpijpmijt dienen alle vogels behandeld te worden, teneinde verdere besmetting te voorkomen. De dosering is een druppel per vogel, aan te brengen op de onbevederde huid in het halsgebied

Het is beslist noodzakelijk de veertjes wat opzij te houden en er zorg voor te dragen dat de druppels op de huis komen, en niet op de veertjes, teneinde goed opgenomen te worden.

Om te voorkomen dat door een vogel die aan de aandacht is ontsnapt alsnog de rest weer besmet, verdient het de aanbeveling om na 4 weken de behandeling nog eens te herhalen. Bij voorkeur dient een behandeling 1 a 2 maanden voor de kweekperiode gedaan te worden, teneinde nestbesmetting te voorkomen.

Werkzame stof: Ivermectine 0,12 %

Hoe vindt besmetting plaats?

Besmetting vindt plaats door het water, voer of bij een te hoge of lage luchtvochtigheid. Het kan overigens weken tot maanden duren voordat een besmetting zichtbaar wordt.

Zichtbaar zieke vogels laten een happerig en piepend geluid zien. Met regelmatige tussenpozen laten ze een slikkende beweging zien, n pogingen waarbij het lijkt alsof ze iets uit de luchtpijp omhoog willen duwen.

Bron:http://www.volierevogels.nl/Artikel/...htpijpmijt.htm
        sigpic
        Excuses voor de tipefouten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Roodmus
          Druppels in de nek .
          Bogena anti luchtpijpmijnt.

Bogena anti luchtpijpmijt

Bij de constatering van luchtpijpmijt dienen alle vogels behandeld te worden, teneinde verdere besmetting te voorkomen. De dosering is een druppel per vogel, aan te brengen op de onbevederde huid in het halsgebied

Het is beslist noodzakelijk de veertjes wat opzij te houden en er zorg voor te dragen dat de druppels op de huis komen, en niet op de veertjes, teneinde goed opgenomen te worden.

Om te voorkomen dat door een vogel die aan de aandacht is ontsnapt alsnog de rest weer besmet, verdient het de aanbeveling om na 4 weken de behandeling nog eens te herhalen. Bij voorkeur dient een behandeling 1 a 2 maanden voor de kweekperiode gedaan te worden, teneinde nestbesmetting te voorkomen.

Werkzame stof: Ivermectine 0,12 %

Hoe vindt besmetting plaats?

Besmetting vindt plaats door het water, voer of bij een te hoge of lage luchtvochtigheid. Het kan overigens weken tot maanden duren voordat een besmetting zichtbaar wordt.

Zichtbaar zieke vogels laten een happerig en piepend geluid zien. Met regelmatige tussenpozen laten ze een slikkende beweging zien, n pogingen waarbij het lijkt alsof ze iets uit de luchtpijp omhoog willen duwen.

Bron:http://www.volierevogels.nl/Artikel/...htpijpmijt.htm
          Dankje had het net gelezen
          we gaan binnen 3 week verhuizen dan gaan sowieso de goulds ook mee als de voliere klaar is. dan behandel ik ze dan even tegenlijk anders moet ik ze zo vaak in handen hebben :P
          tenzij het minder word dan.

bedankt in ieder geval voor jullie advies

Opmerking

Ik heb nog iets gevonden.
            sigpic
            Excuses voor de tipefouten.

Opmerking

Working...
            X