Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Surinaamse vogels(Twatwa rowti enz.) en hun geheimen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Surinaamse vogels(Twatwa rowti enz.) en hun geheimen

Jammer dat er zo geheim wordt gedaan over het kweken van deze vogels !!
    Alles moet je zelf ondervinden en uitzoeken,informatie is schaars,ene kant leuk maar andere kant toch minder,waardoor je fouten kan maken en zelfs vogels kan verliezen(pop dood man en omgekeerd)=ervaring
    Daarom houd ik een web-log bij met mijn ervaringen,tot nu toe echter met weinig broedresultaat,maar hoop in de toekomst wel,.
    Weet niet of ik op dit forum naar mijn web-log mag verwijzen,en voor de duidelijkheid ik verkoop niks !

Hallo Michael,

Welkom op het Vogelcafe, ik koop dat je hier wel wat meer achter de geheimen van het houden en kweken kunt komen van deze leuke vogels.

Groeten Michael.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Weblog

Keanu,

Het lijkt me geen probleem om 'n keer naar je weblog te verwijzen, inclusief URL. Advertentie's (vraag/aanbod) zien we inderdaad liever op VogelMarktPlaats.

Er is inmiddels op dit forum wel wat info te vinden over de Surinaamse vogels, even zoeken dus. Zeer waarschijnlijk ga je op gerichte vragen wel antwoorden krijgen.

Groet,

Rob.

Opmerking

Krijg regelmatig beetje bij beetje info maar het meeste is van horen zeggen omdat er eigenlijk nu pas serieuse pogingen worden genomen om te kweken en het niet de makkelijkste vogels zijn ,mede doordat ze meestal vanaf2 a 3 jaar broedrijp zijn en je dan ook pas de sexen kan onderscheiden.
        Ook moet je oppassen om niet genept te worden met zg tigri mannen waarbij ze enkel veren verven en na de rui een pop blijkt te zijn en was het maar een jonge pop dan was het niet zo erg,maar die zie je zelden en bij de echte kwekers ,,aan de prijs,,Koppel Rowti,s(sporophilia minuta oa) rond de 500 euro ek.
        Ook door eenzijdig/verkeerd voedsel vele gebreken oa buikzitters .
        Kan nog veel meer vertellen maar dan zit deze Topic vol.

Opmerking

Oeps,vergeten als nota bene:Ben momenteel eerder een,,vogelverzamelaar,, dan kweker ivm toekomstige verhuizing naar Bali en ga tzt selecteren wat ik meeneem,ik bedoel insecteneters hebben ze daar volop,maar de meeste vogels(zaadeters) die ik heb niet.
          Zie www.seedcollectors.web-log.nl , bird in the house aanklikken.

Opmerking

Zo zeg, jij zit goed in de vogels. Zitten bijzondere exemplaren tussen

Opmerking

Hallo Michael,ik zag op je weblog dat je op zoek was naar wilde kanaries via een kennis op tenerife,in duitsland ziten genoeg kwekers van deze vogels is ook wat dichter bij huis of ze moeten daar een stuk goedkoper zijn
              mvg,
              Kingfisher
              Mvg,
              Kingfisher.

Opmerking

Hallo Kingfisher,

Koop dit soort vogels toch liever bij een bekende,kan ik de rest ook meenemen van mijn verlanglijst en met het vliegtuig ben je er zo,alleen niet met de KLM ivm hun vogel transportbeleid(nietmogelijk).

groet,Michael

Opmerking

ps: lees maar op mijn web-log,ben geweigerd om op te stappen vanwege het hebben van 5 mutatie zebraduiven(geophelia striata) wit en bruin.heb ze ter plekke weg moeten geven !!(gingen fladderen tijdens incheck)

maar opgeven is niet mijn ding !!!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door 1956keanu
                    Hallo Kingfisher,

Koop dit soort vogels toch liever bij een bekende,kan ik de rest ook meenemen van mijn verlanglijst en met het vliegtuig ben je er zo,alleen niet met de KLM ivm hun vogel transportbeleid(nietmogelijk).

groet,Michael
                    Ok begrijpelijk.
                    mvg,
                    kingfisher
                    Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                      quote 1956keanu:Kan nog veel meer vertellen maar dan zit deze Topic vol.

nou kom maar op ,en als deze topic vol is dan openen we er gewoon nog eentje toch?
                      goed info is altijd welkom.
                      heb jij ook wat info voor mij over die groene met zo'n zwart maskertje(ben die naam ff kwijt.........sabana twa twa???).
                      mvg

Bedoel je deze winterkoning?

mvg,
                      Kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

soort

Abana twa twa
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                          Abana twa twa
                          voor zover ik weet echt sabana twatwa hoor henk ook wel geelbuikkardinaal hoewel ik aan deze naam twijfel.
                          mvg,
                          kingfisher
                          Mvg,
                          Kingfisher.

Opmerking

En gelijk heb je

Ik had in de fotoinfo gekeken en de s had ik over het hoofd gezien.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

twa twa

er is een winkel in rotterdam die heeft een boekje over ze ook over de kweek ervan zal jullie hun link geven maar ik dnek dat jullie hem al keenne rico

FONIOGOLD is een uniek en 100 % natuurlijk vogelzaad met uitzonderlijk hoge voedingswaarden.

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                              Hallo Michael,ik zag op je weblog dat je op zoek was naar wilde kanaries via een kennis op tenerife,in duitsland ziten genoeg kwekers van deze vogels is ook wat dichter bij huis of ze moeten daar een stuk goedkoper zijn
                              mvg,
                              Kingfisher

Opmerking

Working...
                              X