Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwkopblauwfazantjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Blauwkopblauwfazantjes

Hallo iedereen,ik heb een paar onverwante koppels Blauwkopblauwfazantjes van December 2007.Zitten nu in de broedkooien , maar met 1 koppel heb ik een probleem en wel het volgende: pop legt de eitjes( om de ong. 4 dagen een ei )niet in het nestje maar op de grond en maakt ook geen nestje in het halfopen nestkastje.Ook balts het popje net als het mannetje !Mijn vragen zijn dus:Is het normaal dat het popje ook balst en waarom legt ze het ei op de grond ipv. het nestje waar ze niet in gaat en wat kan ik hieraan doen om ze dit te leren oid.?

B.v.d.
    Tonnie

Oorspronkelijk geplaatst door Sengers
    Hallo iedereen,ik heb een paar onverwante koppels Blauwkopblauwfazantjes van December 2007.Zitten nu in de broedkooien , maar met 1 koppel heb ik een probleem en wel het volgende: pop legt de eitjes( om de ong. 4 dagen een ei )niet in het nestje maar op de grond en maakt ook geen nestje in het halfopen nestkastje.Ook balts het popje net als het mannetje !Mijn vragen zijn dus:Is het normaal dat het popje ook balst en waarom legt ze het ei op de grond ipv. het nestje waar ze niet in gaat en wat kan ik hieraan doen om ze dit te leren oid.?

B.v.d.
    Tonnie
    Wanneer een pop er klaar voor is, zal deze ook gaan baltsen, is geen enkel probleem en alleen maar kans op meer succes.
    Waarom zet je geen nestkastje op de bodem neer?? Overigens heb ik de meeste successen met de rietenkorfjes, hier wat gebleekte cocosvezel in en ze bouwen het zelf verder af, deze kun je ook aan de binnenkant hangen.

Succes,

Hiugo
    Bezoek ook eens mijn website:http://www.estrildidae.nl

Opmerking

Ook de plaats van het nestkastje kan van belang zijn. Behalve op de grond, hang ook een kastje of korfje aan de andere kant van de kooi, soms is dat net de trigger.
      Als ze er een gekozen heeft, haal je de andere kastjes weer weg.
      Succes.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Beste Hugo en Ton , bedankt voor jullie snelle reactie en zal het meteen gaan proberen.

M.vr.gr. Tonnie

Opmerking

Working...
        X