Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gouldamadines

Ik heb al een tijdje een koppel in de broedkooi zitten en sinds 4 dagen geleden heb ik ook de broedkast in de hok gehangen.De koppel zit heel veel in de broedkast samen en als de mannetje ff uit de broedkast komt roept de vrouwtje zachtjes en gaat hij gelijk terug.Is het een teken dat ze binnenkort beginnen met de eitjes??De pop is van 2007 en de man van 2006.Ik heb nog niet gekweekt met de goulds en zal ik echt leuk vinden als het zal lukken
    sigpic
    Excuses voor de tipefouten.

Het zou zomaar eens kunnen!
    Het klikt iig wel zo te horen, samen in nestkast. Slapen ze naast elkaar op stok dan klikt het goed tussen die twee.
    Nestmateriaal zoals kokosvezel verstrekken en dan afwachten of ze met nestbouw beginnen.

Opmerking

Ritueel

Zie je de man ook springen voor het popje en met zijn kopje schudden?

Ik denk dat ze zo eieren hebben.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        Zie je de man ook springen voor het popje en met zijn kopje schudden?

Ik denk dat ze zo eieren hebben.
        Ja dat doet hij regelmatig en soms zie ik de pop ook de kop schudden en de staart.Zo mooi om te zien
        sigpic

Opmerking

Dan is de kans groot dat er snel eieren volgen.
          Bereid je wel voor op een eventueel verlies van de jongen. Ze durven alles nogal eens uit het nest te gooien.
          Dus wees superblij als het lukt en wees niet te zwaar ontgoocheld als het niet lukt.

Veel succes

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Davy
            Dan is de kans groot dat er snel eieren volgen.
            Bereid je wel voor op een eventueel verlies van de jongen. Ze durven alles nogal eens uit het nest te gooien.
            Dus wees superblij als het lukt en wees niet te zwaar ontgoocheld als het niet lukt.

Veel succes
            Bedankt.Ik heb al veel gehoordt en gelezen over goulds dus ik ben voorbereid Natuurlijk wil je altijd dat het goed gaat.Ik zal het leuk vinden als de voges een of twee jongen op stok krijgen.Hoewel ik weet ook dat meestal met een jong leukt niet.Maar toch.
            Ik zat net ook bij de vogels en ik horde de mannetje in de nest ook zingen
            sigpic

Opmerking

Hallo Roodmus,

Als het eerste nest niet zou lukken, dan niet de moed opgeven hoor
              gebeurt bij ons ook wel eens, maar het volgende nest gaat dan meestal goed.

Als je jongen heb goed eivoer geven, en diepvries buffalo wormpjes is niet echt noodzakelijk maar ze voeren ze dan erg goed.
              tenminste bij mij dan hoor, ik kan niet voor een ander praten.

Groetjes petra.

Opmerking

Bedankt Petra.
                Ik zal alles hier in deze topic vertellen over de broed en alles.Ik hoop dat ik binnenkort kan melden dat de eerste eitjes zijn gelegdt
                sigpic

Opmerking

sigpic

Opmerking

Nou Roodmus inderdaad is het mannetje druk hoor.
                    Jij kun er van op aan dat ze eerdaags eitjes gaat leggen hoor.
                    Maar dat horen we wel he.

Ze niet onnodig gaan storen hoor.

Groetjes Petra.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door petra
                      Nou Roodmus inderdaad is het mannetje druk hoor.
                      Jij kun er van op aan dat ze eerdaags eitjes gaat leggen hoor.
                      Maar dat horen we wel he.

Ze niet onnodig gaan storen hoor.

Groetjes Petra.
                      Ik kom elke dag met mijn hand in de kooi om ze te laten wennen.Verse eten,verse water en ff in de nest kijken of al eitjes liggen
                      Ik vind het zo mooi.Maar ik laat het wel weten als de eerste eitje er is
                      sigpic

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door natuurbroed
                        idd gouldkust heeft gelijk, het zijn 2 verschillende mannen op de foto's.

Volgens mij zijn het:
                        foto 1: groenpastel zwartkop paarsborst
                        foto 2: gr.overgoten roodkop paarsborst

Of het ligt aan de kwaliteit van de foto?!
                        Nee hoor het is een dezelfde man aleen de eerste foto is erg slecht.
                        Hieronder een foto van de koppel.
                        sigpic

Opmerking

Jongens toch,

GOED lezen. Het zijn twee foto's van 1 en dezelfde man in de kooi. Mindere kwaliteit van foto wel.
                          En twee mannen leggen geen ei zoals roodmus bevestigt.
                          Als ik van jou was zou ik het eitje wegnemen en een plastic in de plaats leggen. Terugleggen na het vierde of vijfde ei.Zo doe ik het in ieder geval. Dan komen alle jongen op dezelfde dag uit en heb je minder kans op achterblijvertjes.
                          Bedankt Davy.
                          Ik ga het eitje weghalen en leg ik een kunstei in het nest.
                          sigpic

Opmerking

ik zou de eieren zeker niet weghalen bij de goulds, bij de kanaries doe ik het wel, bij de goulds nooit gedaan, niemand uit mijn buurt die dat doet.

Opmerking

Goed lezen maar ook goed je zinnen schrijven dan.

Jongens toch,

GOED lezen. Het zijn twee foto's van 1 en dezelfde man in de kooi. Mindere kwaliteit van foto wel.
                              En twee mannen leggen geen ei zoals roodmus bevestigt.
                              Als ik van jou was zou ik het eitje wegnemen en een plastic in de plaats leggen. Terugleggen na het vierde of vijfde ei.Zo doe ik het in ieder geval. Dan komen alle jongen op dezelfde dag uit en heb je minder kans op achterblijvertjes.
                              Je schrijft dan denk ik bijvoorbeeld niet: Als ik van jou was, maar

Als ik jou was. Ha, ha, ik vond um wel leuk.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Working...
                              X