Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
als je nu een broedrijp koppeltje hebt van de goulds moet je dan zelf een nestje maken in hetbroedhokje of doen ze dat helemaal zelf.
en wat voor materiaal gebruiken jullie.
Ik doe onder in het nestkastje eerst tabaksstengels en een zakje kammilethee Is goed tegen bloedluis.
Dan maak ik een begin van het nest met cocosvezel, en zeker geen sisaltouw. Het heeft me vroeger wel eens een vogel gekost, die bleef er met zijn poot in haken.
Soms gaan de goulds zo in het nestkastje of ze bouwen het nestkastje helemaal vol, is per koppel verschlillend.
Oh.Dan doe ik sisal ook niet meer.Ik wilde morgen nog halen maar nu doe ik het zeker niet meer.Hoewel ik heb tot nu toe nog geen problemen mee gehad.Maar ik deed altijd kortknippen.
....en zeker geen sisaltouw. Het heeft me vroeger wel eens een vogel gekost, die bleef er met zijn poot in haken....
Ik neem aan dat je sharpie bedoelt, want sisaltouw is dik en stug net als cocosvezel, daar hangt geen enkele vogel zich aan op.
Sharpie is gesneden katoen, dus slap en potentieel pootafknellend, dat is inderdaad niet raadzaam om te gebruiken.
is het nou zo dat alle gould kwekers in de winter met ze broeden?
ik heb van de zomer wat koppels in de voliere gehad en heel leuk gebroed met ze, ik vind het wel iets hebben zo in de zomer en in de vlucht.
bij mij hebben ze nu dan ook hun rustperiode.
ik wil ook wel mee gaan doen met tentoonstellingen maar zou dit dan niet gaan? mijn zomerbroedsel is volgend jaar ook op kleur!
Hallo,
niet iedereen kweekt in de winter er zijn "koudkwekers" die in het voorjaar en in de zomer kweken (vind ik geen koudbroed)maar die vogels gaan dus een jaar later naar de tt's omdat de jongen dan nog niet op kleur zijn wij noemen deze vogels overjarige
Zelf kweek ik in de winter en heb de eerste koppels al gezet heb de temp op 16 graden.Ben lid van de gouldsspeciaal club en heb een ledenlijst en daar staan de koudkwekers met een * achter hun naam.
m.vr.gr. Harry
Ik zelf ben nu al een dikke maand bezig en heb momenteel al 37 jongen geringd van de eerste ronde plus nog enkele die geringd moeten worden en enkele die ik niet heb kunnen ringen doordat ik nog geen ringen had. Zonder verwarming. temperatuur is nu rond de 10 graden.
Ik heb vroeger ook in de zomer gekweekt maar naar mijn ervaring duurt het dan langer voor ze op kleur komen. Mijn vogles zijn nu tegen de lente mooi op kleur.
ah oke, een jaartje later naar de tt is geen probleem, en dat ze langer over de rui doen ook niet hoor, ben wel stik nieuwsgierig wat het allemaal gaat worden maar geduld is een schone zaak.
ik vind dat geklooi in de voliere wel erg leuk allemaal.
misschien dat ik het in de toekomst ook wel naar binnen haal ik heb een mooie kamer ervoor aan het huis maar die is nu nog bezet met cavia's. tja een mens moet hobby's hebben he
Opmerking