Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nu al snaveltjes zwart van me goulds????

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nu al snaveltjes zwart van me goulds????

hoi,

ik liep net toevallig effe naar me vogeltjes toe
    en toen zag ik dat die snaveltjes van me gouldsamadine's
    nu al zwart beginnen te worden ik vind dit toch wel erg vroeg nog.
    hebben jullie er ook last van?????

want als die snaveltjes zwart worden worden de poppetjes ook erg broeds teminste dat is mijn ervaring

zwarte snavel

Hallo,
    hoi,

nu al zwart beginnen te worden.

dus je komt niet iedere dag bij je vogels om ze te verzorgen of lees ik dit verkeerd,hopelijk wel,maar goed bij mij zijn 95 % van de poppen al broedrijp en die moeten nog een week wachten en dan worden ze gekoppeld ik start altijd rond eind september begin oktober met de kweek en dan mogen ze 2 rondes doen en krijgen ze daarna weer rust.
    m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
      Hallo,
      hoi,

nu al zwart beginnen te worden.

dus je komt niet iedere dag bij je vogels om ze te verzorgen of lees ik dit verkeerd,hopelijk wel,maar goed bij mij zijn 95 % van de poppen al broedrijp en die moeten nog een week wachten en dan worden ze gekoppeld ik start altijd rond eind september begin oktober met de kweek en dan mogen ze 2 rondes doen en krijgen ze daarna weer rust.
      m.vr.gr. Harry
      hoi,

je hebt me verkeerd begrepen ik loop zeker 3 a 4 keer per dag bij me vogeltjes om te kijken of ze genoeg voer ,water en of het bad water nog schoon is langs.

maar waarom begin je zo vroeg eind september bigin oktober????
      vorig jaar begon i k pas in begin december en dat is gewoon goed gegaan.

heb je daar een specifieke iets voor of is het gewoon een standaard routine die je hebt.

Opmerking

Hallo

bij mij zijn de poppen ook al broedrijp
        ik begin ook eind september begin oktober.
        en broed ook maar 2 rondes met de goulds.
        broeden om deze tijd ja dan hebben de vogels meer tijd om op kleur tekomen
        voor als je naar tt gaat

mvg mike

kijk ook eens op http://www.freewebs.com/vogelstiel

Opmerking

Hallo DRoppie,
          sluit mij volledig bij vogelmantiel aan ,ik krijg de ringen altijd met de eerste ronde dat is dus oktober bovendien begint dan in hun eigen habbitat ook zo,n beetje het voorjaar en zijn ze daar ook druk met het nestelen,bovendien zoals vogelmantiel al schreef komen de vogels dan beter op kleur en zijn ze eerder op kleur en dus geschikt voor de tt alhouwel overjarige vogels over het algemeen toch meer punten halen dan jaarlingen.
          m.vr.gr. Harry
          m.vr.gr. Harry

Opmerking

Ja bij mijn hebben de goulds poppen ook allemaal donkere snavel.Ik zit wel eens uuren voor de voliere de vogeltjes te kijken en wat mijn opvalt is dat sommige poppen gaan naast een man zitten en beginnen met kopschudden.De andere pop gaat gelijk kop en staart schudden als een mannetje begint te zingen.Ik denk dat deze vogels ga ik ook uitvangen en in broedkooien zetten.Maar als ik dat doe hoe warm moet de kweekruimte zijn??Ik wilde eigelijk in de voorjaar met de goulds kweken maar nu ik zie dat er zijn toch mensen die in de winter kweken wil ik ook graag proberen.
            sigpic
            Excuses voor de tipefouten.

Opmerking

Hallo Roodmus,
              ik heb in mijn nachthok een gaskachel en verwarm ongeveer tussen de 16 en 20 graden ,wil zelfs wat met de temperatuur tot 16 graden gaan als hoogste temperatuur .mijn hok staat op het zuiden en er zit een groot raam in als in de winterdag de zon schijnt dan schijnt deze precies op een gedeelte van de broedkooien en loopt de temperatuur op tot een graad of 20 maar s,nachts dus rond de 14.Als de ruimte tochtvrij is gaat het prima om met deze temp te kweken.
              m.vr.gr. Harry
              m.vr.gr. Harry

Opmerking

Hoi gebbinkjes
                Bedankt.
                Bij mijn zit de binnenhok in de schuur.De eene helft is de binnenhok en de anderehelft zitten enkele broedkooien.Daar heb ik 2 TL lampen.Nu zonder verwarming word het in de nacht rond de 10 graden.De nadeel is dat als ik de schuur verwarm dan moetten de andere vogels ook binnen blijven wegens de te hoge temperatuurverschil.
                sigpic

Opmerking

hallo

ik heb de vogels altijd tussen de 12 en 18 graden zitten
                  dus ook verwamt bij mij heb ik alleen de schuurdeurraam als dag licht
                  voor de rest het ik treu light lampen in de schuur hangen
                  dat zijn 3 daglicht tl lampen.
                  voor de rest is het voor ieder kweker verschillend hoe en wat ze de vogels voeren
                  ieder heeft zijn eigenmanier om tevoer kijk maar eens bij mij op de site

somige mensen verklaren mij voor gek en een ander doet het zelfde als ik.

groetjes michael

Opmerking

m.vr.gr. Harry

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelmantiel
                      ik heb de vogels altijd tussen de 12 en 18 graden zitten
                      dus ook verwamt bij mij heb ik alleen de schuurdeurraam als dag licht
                      voor de rest het ik treu light lampen in de schuur hangen
                      dat zijn 3 daglicht tl lampen.
                      voor de rest is het voor ieder kweker verschillend hoe en wat ze de vogels voeren
                      ieder heeft zijn eigenmanier om tevoer kijk maar eens bij mij op de site

somige mensen verklaren mij voor gek en een ander doet het zelfde als ik.

groetjes michael
                      Leuke site en mooie foto's van je goulds.
                      sigpic

Opmerking

Bedankt.Ik zal ook proberen tussen de 16-18 graden binnen.
                        sigpic

Opmerking

Dan zal ik de spits maar afbijten in dit verhaal.
                          Ik kweek normaal rond december maar dit jaar heb ik besloten om rond oktober te beginnen. Maar de natuur dwing je niet.
                          Zoals jullie op de foto zien ben ik al volop bezig.
                          Ik heb zelfs al jongen. Spijtig genoeg worden de ringen maar pas binnen een 10tal dagen geleverd dus deze zullen nog met die van 2008 geringd worden.
                          Sommigen zullen wel zeggen dat het veel te vroeg is maar ja, ik heb er plezier aan en de vogeltjes ook wel denk ik.
                          Ik heb dit jaar een groot bevruchtingspercentage. Ik spreek dus over de eerste ronde. Vele nesten bestaan uit 7 eieren en zijn ook allemaal bevrucht.
                          Rond begin oktober moeten er 40 eieren uitkomen.
                          Ik laat ze dus maar lekker verder doen, al is het nog een beetje te vroeg.
                          Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Dat zit er goed uit Davy.Suc6.
                            sigpic

Opmerking

Hallo Davy,
                              als de vogels er aan toe zijn ,dus broedrijp, dan is er toch geen enkel probleem om te beginnen.de natuur dwing je niet je kunt wel een handje helpen door dagelijks eivoer te verstrekken om ze zo wat eerder broedrijp te krijgen,het voordeeel van zo vroeg is dat ze volgend jaar mooi op tijd klaar zijn voor de tt,.s sukses verder.
                              m.vr.gr. Harry
                              m.vr.gr. Harry

Opmerking

Working...
                              X