Mededeling

Collapse
No announcement yet.

twa twa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• twa twa

Hoi,

Ik heb sinds een paar maanden een twa twa,en in het beging zong hij al aardig wat. Nu zingt hij steeds minder, of eigenlijk niet. Weet iemand hoe dat kan? Hij is nu bijna 1 jaar.
    mvg corine.

Oorspronkelijk geplaatst door corine
    Hoi,

Ik heb sinds een paar maanden een twa twa,en in het beging zong hij al aardig wat. Nu zingt hij steeds minder, of eigenlijk niet. Weet iemand hoe dat kan? Hij is nu bijna 1 jaar.
    mvg corine.
    Voor twatwa's is dit de ruiperiode. Dus de vogel zal langzaam in de rui gaan en waarschijnlijk pas in februari weer op volle kracht in zijn zang zitten

Opmerking

bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
      Voor twatwa's is dit de ruiperiode. Dus de vogel zal langzaam in de rui gaan en waarschijnlijk pas in februari weer op volle kracht in zijn zang zitten
      Hoi,
      bedankt voor je reactie, ik dacht zelf dat hij in een te grote kooi zat, maar de rui kan natuurlijk ook, maar zijn veertjes verliest hij nog niet echt.
      mvg corine.

Opmerking

Hoi,
        bedankt voor je reactie, ik dacht zelf dat hij in een te grote kooi zat, maar de rui kan natuurlijk ook, maar zijn veertjes verliest hij nog niet echt.
        mvg corine.

Nee joh, te grote kooi bestaat niet. Wat voer je hem en hoe zijn zijn pootjes? Gezond?

Opmerking

twa twa

Nee joh, te grote kooi bestaat niet. Wat voer je hem en hoe zijn zijn pootjes? Gezond?

Opmerking

Hallo Corine,pas op met teveel zonnebloempitten want deze zijn erg vet.
            probeer ook een wat paddi, mijn picolet is er gek mee.
            mvg,
            Kingfisher
            Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

twa twa

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
              Hallo Corine,pas op met teveel zonnebloempitten want deze zijn erg vet.
              probeer ook een wat paddi, mijn picolet is er gek mee.
              mvg,
              Kingfisher
              Hoi,

krijgt hij niet echt veel hoor,een paar per week, maar waar haal je paddi??

mvg corine.

Opmerking

Hoi,

krijgt hij niet echt veel hoor,een paar per week, maar waar haal je paddi??

mvg corine.
                Hallo Corine,paddi is wilde onbewerkte rijst nog met het vlies eromheen en ik weet niet waar je woont maar een goede vogelzaak met losse zaden heeft het beslist of op de grotere vogelbeurzen waar een zaadhandelaar staat.
                Het is niet zo gek duur.
                Als je op google(plaatjes) intikt vindt je wel foto of artikels erover.
                Dan Paddy intikken.
                mvg,
                kingfisher
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

twa twa

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                  Hallo Corine,paddi is wilde onbewerkte rijst nog met het vlies eromheen en ik weet niet waar je woont maar een goede vogelzaak met losse zaden heeft het beslist of op de grotere vogelbeurzen waar een zaadhandelaar staat.
                  Het is niet zo gek duur.
                  Als je op google(plaatjes) intikt vindt je wel foto of artikels erover.
                  Dan Paddy intikken.
                  mvg,
                  kingfisher
                  Hoi
                  Ik heb nog een vraagje als dat mag. Gisteren hebben we zijn nagels geknipt, dat ging goed, maar we zette hem terug in zijn kooi, en hij vliegt niet meer, en laat zijn vleugeltje iets of wat hangen, zal toch niet gebroken zijn of zo
                  We zijn zo verzichtig geweest.Mijn man weet dat wel want hij heeft al jaren vogels. Maar deze is toch wel speciaal.
                  mvg corine

Opmerking

Ik denk dan toch dat je even met die vogel naar een vogelarts moet. Ik vind het allemaal bij elkaar niet denderend klinken. Hij vliegt niet meer klinkt echt slecht. Met een gebroken vleugel zou hij wel proberen te vliegen en je ziet meteen dat er dan iets ernstigs aan de hand is. Als hij gewoon niet meer vliegt is hij toch niet goed.

Hoe dik is hij? Ik krijg nu ook het vermoeden dat de vogel erg vervet is zeker gezien de zonnepitten. Ik zou een twatwa nooit zonnepitten geven tenzij hij erg hyper en slank is en bv in de kweek zit oid.

Opmerking

twa twa

Ik denk dan toch dat je even met die vogel naar een vogelarts moet. Ik vind het allemaal bij elkaar niet denderend klinken. Hij vliegt niet meer klinkt echt slecht. Met een gebroken vleugel zou hij wel proberen te vliegen en je ziet meteen dat er dan iets ernstigs aan de hand is. Als hij gewoon niet meer vliegt is hij toch niet goed.

Hoe dik is hij? Ik krijg nu ook het vermoeden dat de vogel erg vervet is zeker gezien de zonnepitten. Ik zou een twatwa nooit zonnepitten geven tenzij hij erg hyper en slank is en bv in de kweek zit oid.
                      Hoi,
                      In de loop van de dag gaat het toch iets beter met hem,
                      maar ik ben toch met de vogel naar de vogelkliniek geweest, en gelukkig is het niet ernstig, met een weekje moet hij weer helemaal de oude zijn(een soort van verstuiking). De vogel is superslank, dus een zonnepitje kan geen kwaad
                      gr corine.

Opmerking

corine hoe is het met je twatwa jongman? is hij al richting tigriman?
                        hoe zit het met zijn zang doe je al wat mee? plaats ook een paar mooie foto's lijkt me leuk ook voor de andere.

oude topic maar is wel waard om van andere te horen.

Opmerking

Beste Corine

Beste Corine,
                          misschien voelt hij zich alleen en kun je het proberen door er een popje of boxer erbij te halen.er zit wel een prijskaartje aan vast.
                          je kunt misschien ook een cd proberen met twatwa zang.

Opmerking

Working...
                          X